کیفیت هوای پایتخت همچنان سالم

میانگین براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز از ۹۵ به ۷۷ کاهش یافت.

همچنین در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۶۶ به ۵۷ کاهش و آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۱۶ به ۲۲ افزایش یافت.

همچنین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۶۹ منتهی به ساعت ۱۲ امروز ۶۹ و در شرایط سالم است.

بر این اساس، ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۲۳، شاد آباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۰۴ و شریف (منطقه ۲) با شاخص ۱۰۱ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲، ستاد بحران (منطقه ۷) و مسعودیه (منطقه ۱۵) به ترتیب با شاخص‌های ۴۹، ۵۰ و ۵۳ کم‌ترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

تاکنون تهران ۲۵ روز هوای پاک و ۶۴ روز هوای سالم و ۱۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است در حالی که در مدت مشابه سال ۹۷، تعداد روزهای پاک تهران هشت روز، روزهای سالم ۷۶ و ناسالم برای گروه‌های حساس به ۱۶ روز رسیده بود.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟