ورود سامانه بارشی جدید به کشور/تا سه شنبه ادامه دارد

کارشناس سازمان هواسناسی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی سنگین از ظهر امروز وارد استان و تا روز سه‌شنبه در منطقه فعال خواهد بود.

سمیه لطفی امروز با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در جو استان، اظهار داشت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی فعالی از ظهر امروز وارد استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی همراه با وزش بادهای شدید، گردو خاک، وقوع بارش‌های سنگین، رعدو برق و بارش تگرگ همراه خواهد بود، بیان داشت: این سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه هفته جاری در استان فعال خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود که در این مدت با توجه به حجم بارش‌ها احتمال وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها و بروز خسارت نیز در منطقه قابل پیش‌بینی است.

لطفی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای 7 درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و طبس با حداکثر دمای 31 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی با اشاره به میزان نزولات جوی طی 24 ساعت گذشته،تبیین کرد: میزان بارش‌های از ایستگاه جفت‌رود خوسف 35 میلی‌متر، خنگ بیرجند2 میلی‌متر، ماهمیران 15 میلی‌متر، کنگان و چاهداشی وابراهیمی10 میلی‌متر، خوسف9 میلی متر، حسین‌آباد 8 میلی‌متر، کهنو و زهری 7 میلی‌متر و شاه کوه و میغان، خلف، فتح‌آباد قاین و مود 6 میلی‌متر گزارش شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین از ایستگاه‌های روستای گل، خضری، نهبندان، طبسین، روستای درمیان، اسدیه و گزیک و حیدرآباد 5 میلی‌متر، سربیشه 4.5 میلی‌متر، حجت‌آباد، محمدیه و فریز 4 میلی‌متر، مختاران 2.5میلی‌متر، جنوب بیرجند 2.4 میلی‌متر، مهوید، آرین‌شهر، کلاته گاویچ و درخش و قاین2 میلی‌متر، بیرجند 1.3 میلیی متر و فردوس و حاجی‌آباد به مقدار ناچیزی باران گزارش شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 469181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟