ماشین آلات سنگین بنیادمسکن قزوین عازم مناطق سیل زده لرستان شد

اصغر گونجی  از اعزام تیم‌های کارشناسی به مناطق سیل زده خبر داد و اظهار کرد: از اولین ساعات وقوع سیل در استان‌های لرستان، خوزستان و فارس تیم‌های کارشناسی بنیاد مسکن هم در آماده باش کامل قرار گرفتند تا در صورت لزوم وارد مأموریت شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین تصریح کرد: با توجه به مأموریت محول شده به قزوین مقرر شد به عنوان استان معین لرستان تعیین شویم که در این راستا ارسال ماشین آلات سبک و سنگین به روستاهای این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

گونجی بیان کرد: با حضور مدیرکل بنیاد مسکن کشور در لرستان هماهنگی لازم صورت گرفت و ۱۲ دستگاه ماشین آلات سنگین از جمله کامیون، لودر، بیل مکانیکی و کمرشکن به لرستان ارسال شد.

وی اظهار داشت: اولین گام تعیین میزان خسارت و کارشناسی واحدهای تخریب شده است که در این راستا نیز ۲۷ نفر از کارشناسان و مهندسان استان قزوین به منطقه نورآباد لرستان اعزام شدند.

گونجی اضافه کرد: در این منطقه بیش از ۴۰۰ روستا وجود دارد که کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در همه روستاهای نورآباد حضور یافته و خسارات را برآورد خواهند کرد تا پس از آن مراحل دیگر برای بازسازی آغاز شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین بیان کرد: در استان لرستان بیش از ۷ هزار واحد آسیب دیده است و امروز تعداد ۲۵ نیروی نظام فنی و روستایی بنیاد مسکن قزوین عازم لرستان شدند تا مأموریت خود را آغاز کنند.

وی گفت: ۵ استان کشور به عنوان معین استان لرستان تعیین شده‌اند که قزوین هم در زمره آنهاست و با تعیین محدوده مأموریت برای انجام مراحل بعدی هم آماده خواهیم شد.

گونجی بیان کرد: با کسب تجربه از حوادث گذشته تلاش می‌کنیم با سرعت وارد فاز عملیاتی شده و به کمک آسیب دیدگان بشتابیم اما باید دانست که مشکلات ناشی از سیل بسیار فراتر است و در این حوادث «درجا سازی» نداریم و شاید جابجایی روستا صورت گیرد که کار طولانی و هزینه بر است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟