تخریب ۲۱۷ واحد مسکونی در کالپوش سمنان

علیرضا فلاحی با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب و رانش زمین در روستاهای استان سمنان اظهار کرد: 8 شهر و ۱۰۲ روستا در استان در اثر وقوع سیلاب دچار آسیب شدند.

این عضو ستاد بحران استان ادامه داد: سیلاب بالغ ۹ میلیارد تومان به طرح‌های هادی روستایی استان سمنان خسارت وارد کرد.

فلاحی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر و رانش زمین در بخش کالپوش میامی باعث بروز مشکلاتی به‌ ویژه در بافت روستایی استان سمنان شده است افزود: در منطقه شهری ۳۵ واحد و حوزه روستایی 477 واحد در مناطق مختلف استان متأثر از خسارات سیلاب شدند که بر اساس کارشناسی صورت گرفته این واحدها نیاز به تخریب کامل و احداث مجدد دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان اعلام کرد: بر اثر جاری شدن سیل طی چند روز گذشته تعداد 341 واحد مسکونی در شهرهای استان و 1548 واحد مسکونی در روستاها نیازمند تعمیرات هستند که نسبت به بازدید و انجام کارشناسی واحدها اقدام شده است.

وی، میزان خساراتی که تاکنون در طرح هادی روستاها وارد شد را ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی ابنیه و تاسیسات روبنایی داخل حریم روستاها برآورد و ارزیابی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با اعلام استقرار ستاد بازسازی بنیاد مسکن در منطقه کالپوش به منظور بررسی و ارزیابی خسارت وارده بر اثر رانش زمین و ساماندهی واحدهای آسیب دیده گفت: ۳۷۸ واحد مسکونی روستایی در روستای حسین آباد کالپوش بررسی‌شده است و از این تعداد ۲۱۷ واحد تخریبی محسوب می‌شوند که کار تخلیه آن‌ها به سرعت در حال انجام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟