سوخت استاندارد مولفه هوای پاک است

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در نشست خبری با موضوع تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آلودگی هوا که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به کیفیت سوخت توزیعی در کلانشهرها و نمونه برداری از سوخت‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سوخت پاک، یکی از مولفه‌های هوای پاک است. ما برای نمونه‌برداری از جایگاه‌های توزیع سوخت در کلانشهرها به صورت فصلی به پمپ بنزین‌ها مراجعه کردیم که از دو هفته گذشته با دستور عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست این نمونه برداری‌ها به صورت هفتگی انجام می‌شود.

وی افزود: کیفیت سوخت در برخی شهرها همچون شیراز و اصفهان از حد استاندارد بالاتر رفته است، اما میزان کیفیت سوخت طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ پایین آمده است.

تجریشی گفت: اطلاعات کیفیت سوخت را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می‌دهیم، چراکه آلودگی یا به موضوع سوخت یا گرد و خاک باز می گردد.

وی ادامه داد: ایران از جمله کشورهایی است که در زمستان مصرف سوخت بالایی دارد و به همین منظور نیروگاه‌هایی که گاز تولید می‌کنند، مجبور به استفاده از سوخت مازوت می‌شوند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: دولت در فصل زمستان مجبور می شود که سوخت نیروگاه‌های گاز را به مصارف خانگی برساند، به همین دلیل نیروگاه ها مجبور به استفاده از سوخت مازوت می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟