نمایش «رویای کنفوسیوس» در سینماحقیقت

به گزارش رکنا، مستند بلند «رویای کنفوسیوس» تولید سال ۲۰۱۹ کشور چین به کارگردانی «می جی لی» که برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره معتبر «کارلوویواری» جمهوری چک شده است، در بخش «بهترین‌های جهان مستند» چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۸۵ دقیقه‌ای می‌خوانیم: «چائو یان مادر و همسری جوان است که شغل ثابتی دارد و در شهری بزرگ در چین زندگی می‌کند. او در زندگی خود احساس خلائی روزافزون می‌کند، بویژه وقتی که به آموزه‌های قدیمی کنفسیوس که بیشتر هم‌نسلانش آن را فراموش کرده‌اند، پی می‌برد. چائو یان پافشاری می‌کند که پسرش نیز در مسیر این شناخت با او همراه شود، اما شوهرش مخالف این کار است. این کنش در پایان به بن‌بست می‌رسد…»

مستند «رویای کنفوسیوس» در چه جشنواره‌هایی نمایش داده می شود؟

مستند «رویای کنفوسیوس» Confucian Dream در جشنواره‌های هات‌داکس کانادا، مینسک بلاروس، دوبلین ایرلند، حقوق بشر و مستند چین نیز به نمایش درآمده است.

در کارنامه فیلمسازی «می جی لی» بانوی مستندساز چینی، ساخت آثاری چون رویای پدربزرگ من (۲۰۱۰)، مادر شانگهای (۲۰۱۱)، سیب‌زمینی کوچک (۲۰۱۱)، باب هالیوود (۲۰۱۳)، حرکت به سوی سنت (۲۰۱۷) و شادی سازماندهی شده (۲۰۱۸) به چشم می‌خورد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذر تا ۲ دی‌ماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟