انتقاد کانون کارگردان سینما به هرگونه توقف در روند تولید و نمایش

به گزارش گروه فرهنگی رکنا، در متن ارسالی از سوی کانون کارگردانان سینمای ایران آمده است: «متاسفانه در روزهایی که شیوع کرونا آسیب‌های جبران ناپذیری به اقتصاد سینمای ایران زده و هنرمندان روزهای سختی را طی می‌کنند ، سازمان سینمایی در اقدامی عجیب و به بهانه افزایش تولیدات، اقدام به تعطیلی صدور پروانه ساخت سریالهای نمایش خانگی نموده و از دادن مجوز، سلب مسئولیت کرده است.

سینما

هم اکنون محصولات و سریالهای نمایش خانگی فضای آنلاین قشر وسیعی از مردم و حتی مخاطبین خاموش را از شهرهای کوچک و روستاها تا هموطنان خارج از کشور تحت پوشش قرار می‌دهد، مخاطبینی خاموش که نه برنامه‌های صداوسیما را می بینند و نه اهل رفتن به سینما هستند. ولی تصمیمات غیر کارشناسی و آزمودن راه‌های محدودکننده قبلی، نتیجه‌ای جز سوق دادن این مخاطب انبوه به سمت فضای مجازی خارجی نخواهد داشت.

سینما آنلاین

توقف تولید سریالهای نمایش خانگی توسط سازمان سینمائی مقدمه‌ای بر دخالت سازمان های دیگر در محدود کردن هرچه بیشتر این تولیدات خواهد بود که نتیجه آن نابودی پلتفرم‌های فضای آنلاین، از دست رفتن مخاطبین میلیونی و بیکاری بسیاری از اهالی زحمتکش سینمای ایران خواهد بود که در تولید این سریالها نقش دارند.»

کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن رد این رفتار در پایان هرگونه عملی که مانع کسب و کار، محدود ساختن و توقف فعالیت سینماگران بشود انتقاد کرده و ‌خواستار ادامه روند تولید سریال‌های نمایش خانگی توسط سازمان سینمایی شده است.

بنا بر این گزارش، چندی پیش سازمان سینمایی اعلام کرد که فعلا مجوز سریال‌های شبکه نمایش خانگی را متوقف کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟