محمد متوسلانی: آینده از آن سینمای مستند است

به گزارش رکنا، به نقل از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، محمد متوسلانی، بازیگر باسابقه سینمای ایران در حاشیه حضور در جشنواره سینماحقیقت گفت: من به دعوت آقای زریچی برای تماشای مستند «قصری با دیوارهای قرمز» امروز به این رویداد پرشور سینمایی آمدم و بسیار هم از تماشای فیلم لذت بردم چون بسیار اثرگذار و خوش ساخت بود. همچنین فیلم «ارغوان» ساخته محمد صحرائی را دیدم که یک فیلم کوتاه با ساختاری قوام یافته و جذاب بود.

وی ادامه داد: سوژه فیلم «ارغوان» را بسیار پسندیدم و به نظرم باید به افرادی که برای سینما زحمت کشیده‌اند احترام گذاشت و از زحمات و تلاش‌هایشان قدردانی کرد؛ مخصوصا افرادی که همیشه جلوی دیدگان مخاطبان نیستند و زحمت‌شان دیده نمی‌شود.

این بازیگر در پاسخ به اینکه وضعیت سینمای مستند ایران را در سال های اخیر چطور ارزیابی می‌کند، توضیح داد: من فکر می‌کنم آینده برای سینمای مستند است و هر چه پیش می‌رویم این موضوع برایم روشن‌تر می‌شود، چون فیلم مستند اثرگذاری دارد که سایر گونه‌های سینمایی با تمامی تکنولوژی و امکاناتی که در اختیار دارند، از آن بی‌بهره هستند. سینمای مستند صداقتی دارد که در هیچ جای دیگر نمی‌توان آن را پیدا کرد.

متوسلانی همچنین گفت: خوشبختانه سینمای مستند در ایران رو به رشد است و مسیر خوبی را طی می‌کند، به نظرم اگر آزادی بیشتری در اختیار مستندسازان قرار بگیرد، سینمای مستند ما می‌تواند جایگاه بسیار والاتری را در سینمای جهان پیدا کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟