مهم ترین فیلم های سال در صف اسکار ۲۰۲۰

به گزارش رکنا، با پایان یافتن فصل تابستان و شروع فصل جوایز پاییزی، نگاهی به مهم‌ترین فیلم‌هایی که در ماه‌های پیش رو اکران می‌شوند نشان دهنده رقابتی سخت برای اسکار ۲۰۲۰ است.  به نقل از ایندی وایر، شماری از مهم‌ترین فیلم‌های سال هنوز اکران نشده‌اند و در فصل اهدای جوایز سینمایی که پیش رو است، باید راهی سینماها شوند.

بهترین فیلم‌هایی که اکتبر و نوامبر اکران می‌شوند عبارتند از:

«سهره» ساخته جان کراولی با بازی نیکول کیدمن و انسل اگورت، این فیلم که اقتباسی از رمان برنده پولیتزر نوشته دونا تارت است از ۱۳ سپتامبر راهی سینماها شد ولی اقبال خوبی از آن به عمل نیامد. اولین اکران جهانی فیلم در جشنواره فیلم تورنتو انجام شد.

«دانتون ابی» ساخته جولین فیلوز که از ۲۰ سپتامبر راهی سینماها شد و در راس باکس آفیس آمریکا نشست با بازی بازیگران سریال تلویزیونی به همین نام و در ادامه داستان‌های خانواده کراولی از اشراف انگلیس است.

«جودی» ساخته روپرت گولد از ۲۷ سپتامبر راهی سینماها می‌شود. این فیلم که زندگینامه جودی گارلند بازیگر و خواننده مشهور هالیوودی است، با بازی رنه زلوگر در نقش وی ساخته شده است. ‌این فیلم نوشته تام اج نویسنده «تاج» است و کنسرت‌هایی نهایی زندگی این خواننده را که سال ۱۹۶۸ در لندن برگزار شد، موضوع خود قرار داده است.

«به سوی ستاره‌ها» با بازی برد پیت ساخته جیمز گری از ۲۰ سپتامبر راهی سینماها شده است. در این فیلم پیت در نقش فضانوردی بازی کرده که برای یافتن پدر گم‌شده‌اش که او نیز فضانوردی قدیمی بوده، در فضا تلاش می‌کند.

«جوکر» ساخته تاد فیلیپس با بازی خواکین فینیکس در نقش اصلی از ۴ اکتبر راهی سینماها می‌شود. این فیلم با الهام از شخصیت جوکر کتاب‌های مصور مارول، بر این شخصیت تمرکز کرده و زندگی وی را در مرکز توجه قرار داده است.

«درد و افتخار» ساخته پدرو المادوار با بازی آنتونیو باندراس که از ۴ اکتبر راهی سینماها می‌شود فیلمی زندگینامه‌ای با الهام از زندگی خود کارگردان است. پنه‌لوپه کروز در این فیلم در نقش مادر کارگردان بازی کرده است. این فیلم درباره آرزو، عشق‌های پیشین و شکست‌های زندگی است.

«انگل» ساخته بونگ جون-هو کارگردان کره‌ای که برنده نخل طلای جشنواره کن امسال شد از ۱۱ اکتبر راهی سینماها می‌شود. این کمدی سیاه درباره خانواده‌ای فرودست است که سعی دارند تا خود را با کلک به سطح خانواده‌ای سطح بالا برسانند.

«جوجو خرگوش» ساخته تایکا وایتیتی کارگردان «ثور: رگناروک» از ۱۸ اکتبر راهی سینماها می‌شود. این کمدی سیاه درباره هیتلر با بازی خود کارگردان و تاثیر حکومت نازی بر زندگی پسر بچه‌ای است که شیفته نازی‌هاست. اسکارلت جوهانسون از بازیگران فیلم است.

«بروکلین بی‌مادر» ساخته ادوارد نورتون با اقتباس از رمانی از جاناتان لتم از یکم نواکبر راهی سینماها می‌شود. کارگردان که نقش اول فیلم را هم بازی کرده در نقش یک کارآگاه ظاهر می‌شود و فیلم در تلاش است تا نگاهی نئو نوار به نیویورک دهه ۱۹۵۰ داشته باشد. این فیلم به عنوان اختتامیه جشنواره فیلم نیویورک انتخاب شده است.

«هریت» ساخته کاسی لمونز با بازی سینتیا اریوو که از یکم نوامبر اکران می‌شود درباره زنگی افسانه‌ای و الهام بخش هریت تابمن برده‌ای است که فرار می‌کند و به یکی از قهرمانان بزرگ آمریکا بدل می‌شود.

«فورد در برابر فراری» ساخته جیمز منگلود از ۱۵ نوامبر اکران می‌شود. این فیلم با بازی مت دیمون و کریستین بیل داستان واقعی تلاش هنری فورد و انزو فراری را در دنیای اتومبیل روایت می‌کند . این فیلم در جشنواره تلوراید با اقبال مخاطبان روبه رو شد و نام خودش را به عنوان یکی از مدعیان اسکار امسال ثبت کرد.

«دروغگوی خوب» با بازی سر ایان مک‌کلن و بانو هلن میرن از ۱۵ نوامبر اکران می‌شود. این درام با بازی دو تن از بزرگ‌ترین بازیگران بریتانیایی با اقتباس از رمان نیکلاس سیرل به کارگردانی بیل کاندون ساخته شده است. داستان به آشنایی این دو شخصیت از طریق سرویس آشنایی آنلاین می‌پردازد.

«گزارش» با بازی آدام درایور و آنت بنینگ که هرگز برنده اسکار نشده ساخته شده و از ۱۵ نوامبر اکران می‌شود. این درام به کارگردانی اسکات دی.برنز فیلمنامه‌نویس مطرح درباره استفاده از شکنجه در بازجویی از متهمان ۱۱ سپتامبر است. این فیلم برای نخستین بار در جشنواره ساندنس امسال دیده شد و ۹ ماه بعد، پس از تجلیل از بازیگر آن آدام درایور، در جشنواره فیلم تلوراید آمریکا به نمایش درآمد.

«روزی زیبا در محله» با نقش‌آفرینی تام هنکس از ۲۲ نوامبر اکران می‌شود. این فیلم که ساخته ماریل هلر است ماجرای واقعی دوستی بین فرد راجرز با بازی هنکس و لوید ووگل با بازی متیو ریس روزنامه‌نگار را تصویر کرده است. این نویسنده بدبین مجبور می‌شود مقاله‌ای درباره راجرز بنویسد اما در حین کار دیدگاه راجرز درباره زندگی شروع به تغییر دادن ووگل می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟