افزایش تبعیض جنسیتی در هالیوود

مرکز ارتباطات آننبرگ وابسته به دانشگاه جنوب کالیفرنیا در گزارشی که به تازگی منتشر شد روشن کرده است که سینمای هالیوود به طور کلی در طول یک دهه گذشته در زمینه ایفای نقش بازیگران زن «پیشرفتی نداشته است».

به گزارش ایران آرت به نقل از یورونیوز، پژوهش این مرکز بر روی ۱۰۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد در این فیلم‌ها که تنها ۳۱.۸ درصد شخصیت‌های ناطق، زن هستند. این آمار در ۱۱ سال گذشته ثابت بوده است.

«من نیز» نام کارزار معروفی است که در ماه‌های گذشته برای افشاگری در زمینه آزار جنسی علیه زنان به ویژه در سینما Cinema به راه افتاد و به رسوایی و اخراج چندین تن از نام‌های بزرگ سینمای جهان انجامید.

آمار این مرکز همچنین نشان می‌دهد که شمار مردان سفیدپوستی که در نقش‌های دارای دیالوگ بازی کرده‌اند در سال ۲۰۱۷ به دو برابر افزایش یافته است.

استیسی ال اسمیت، نویسنده اصلی این پژوهش به شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا گفت: «هالیوود برای خواسته زنان مبنی بر تأمین امنیت در محل کار هیچ کاری نکرده است که منجر به تغییر در وضعیت موجود بشود.» وی در مورد آمار استخدام بازیگران زن برای ایفای نقش در فیلم‌ها گفت: «تا زمانی که این رویه در استخدام بازیگران عوض نشود، هیچ یک از آمار موجود تغییر نخواهد کرد.»

پژوهش مرکز آننبرگ به طور مشخص بر روی ۴۸ هزار و ۷۵۷ شخصیت سینما در هزار و صد فیلم در ۱۱ سال اخیر انجام گرفته است. این پژوهش نشان می‌دهد که زنان، رنگین‌پوستان، دگرباشان جنسی، بازیگران معلول و دارای نقص جسمی کمتر در فیلم‌ها به بازی گرفته می‌شوند.

حتی با احتساب فیلم‌های معروفی مانند «زن شگفت‌انگیز» (واندر وومن)، «سفر دختران» و «پلنگ سیاه» که زنان در آنها نقش اصلی دارند، در سال میلادی گذشته تنها در ۳۳ فیلم نقش اصلی را هنرپیشه‌های زن بازی کرده‌اند. وضعیت زنان رنگین پوست به مراتب از این بدتر است زیرا از میان این بازیگران زن نقش اصلی در سال گذشته تنها ۴ زن رنگین‌پوست بوده‌اند.

از دیگر سو، در میان ۱۰۰ فیلم برتر مورد مطالعه، ۴۳ فیلم بازیگر Actor زن سیاهپوست، ۶۴ فیلم بازیگر لاتینی و ۶۵ فیلم بازیگر آسیایی نداشته‌اند.

در هزار و صد فیلم مورد مطالعه در ۱۱ سال گذشته تنها نام ۴۳ زن به عنوان کارگردان به چشم می‌خورد. حضور کارگردان زن یکی از عواملی است که احتمال استخدام بازیگران زن را افزایش خواهد داد.

بر اساس برآورد پژوهشگران، اگر از هم اکنون در هر فیلم ۵ زن به بازیگران نقش‌های ناطق اضافه شود، در نهایت شمار بازیگران زن و مرد در سینمای هالیوود در سال ۲۰۲۰ به میزان برابر ۵۰ درصد خواهد رسید. برای آن که شمار بیشتری از زنان و رنگین‌پوستان در سینمای هالیوود حضور پیدا کنند، سیاست‌های استخدامی این غول بزرگ فیلم‌سازی جهان باید اصلاح شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمله 500 آشوبگر به حوزه علمیه

عکس / دستگیری لیدرهای تجمعات

این 10مردفراری رامی شناسید؟!/مخفیگاهشان کجاست؟!+عکس بدون پوشش

شکم این دختر 12 ساله برآمده بود / همه او را بی عفت دانستند +تصویر

دوستان پدر پرستو به او دست درازی کردند!

این اجساد بعد از مرگ مدلینگ شدند ! + عکس های تاسف آور

مهناز زن صیغه ای چرا گمشده بود؟! + عکس

این معلم شیطان صفت دانش آموزان را بازیگران فیلم های مستهجن کرده بود! + عکس

حمله 4 مرد مسلح به خانه برج ساز و تاجر اینترنتی در شمال تهران + عکس

خانم دکتر معروف تهرانی محکوم شد؟! + جزییات

طناب دار دور گلوی قاتل زنجانی فشار آورد اما او زنده ماند!

راز وصیتنامه زن مشهدی که خودش را کشت

زن تهرانی ، 6 خودروی مرد برج ساز را توقیف کرد! + عکس

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟