غول سینمای جهان سقوط کرد

روز گذشته با منتشر شدن آمار مربوط به رشد ناامیدکننده کاربران شبکه نتفلیکس، ارزش سهام این غول دنیای دیجیتال به طرز چشمگیری افت کرد. در حالی‌که در ماه آوریل پیش‌بینی شده بود بیش از شش میلیون کاربر جدید به این پلتفرم آنلاین اضافه خواهند شد، آخرین گزارش آماری این کمپانی عظیم حاکی از آن است که تنها 5.15 میلیون کاربر جدید به نتفلیکس پیوسته‌اند که اختلاف قابل توجهی با پیش‌بینی اولیه کارشناسان دارد. همین رشد کم‌تر از انتظار کاربران به سقوط Fall ارزش سهام نتفلیکس منجر شده است.

این کمپانی برنامه‌ریزی کرده بود در سه ماهه دوم سال 2018 دست‌کم پنج میلیون کاربر بین‌المللی جدید اضافه کند اما این رقم به 4.47 میلیون کاربر رسید. در داخل امریکا، 670 هزار کاربر جدید به نتفلیکس اضافه شده‌اند. از لحاظ رشد کاربر، این ضعیف‌ترین نتیجه‌ای است که نتفلیکس از نخستین سه ماهه سال 2017 به این سو کسب می‌کند.

همزمان با این اتفاق، رید هیستینگز مدیر عامل نتفلیکس در نامه‌ای خطاب به سهامداران از عملکرد این کمپانی در سه ماه اخیر دفاع کرده است. هیستینگز نتیجه‌ای را که نتفلیکس به لحاظ جذب کاربر کسب کرده «قوی اما نه چندان درخشان» توصیف کرده است. از سوی دیگر هیستینگز از توضیح کافی در رابطه با علت برآورده نشدن انتظارها خودداری کرده است.

در هر حال، نتفلیکس برای سه ماهه سوم سال جاری پیش‌بینی محافظه‌کارانه‌تری ارایه داده است و از احتمال جذب پنج میلیون کاربر جدید – 650 هزار کاربر در امریکا و 4.35 میلیون کاربر در سراسر دنیا – خبر داده است.

مدیر عامل نتفلیکس همچنین در ادامه نامه اخیرش به صاحبان سهام این کمپانی، دستاورد نتفلیکس در میان نامزدهای جوایز امی امسال را به رخ کشیده است. نتفلیکس با کنار زدن اچ بی او به عنوان موفق‌ترین شبکه تلویزیونی سال‌های اخیر بیش‌ترین تعداد نامزدی را در جوایز امی 2018 کسب کرده است.

این پلتفرم آنلاین از کسب 91 نامزدی در جوایز پارسال، موفق به دریافت نامزدی در 112 رشته در رقابت امی 2018 شده است. این در حالی است که اچ بی او به رغم بازگشت «بازی تاج و تخت» به مهم‌ترین رقابت تولیدات تلویزیون، از نامزدی در 111 رشته در سال 2017 به کسب 108 نامزدی در رقابت 2018 تنزل کرده است.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟