بازسازی فیلم دیوید لینچ با حضور نامزد اسکار

«تل ماسه» که قرار است به کارگردانی دنیس ویلنوو سازنده «بلید رانر: 2049» و «ورود» ساخته شود بر مبنای فیلمنامه‌ای از اریک راث شکل می‌گیرد.

کمپانی لجندری سال 2016 قراردادی با خانواده فرانک هربرت منعقد کرد تا حق استفاده از رمان این نویسنده را به دست آورد. این قرارداد نه تنها ساخت فیلم بلکه پروژه‌های تلویزیونی از این اثر علمی-تخیلی را نیز دربرمی‌گیرد.

دنیس ویلنوو کارگردان کانادایی تبار که برای فیلم «ورود» نامزدی اسکار را دریافت کرد علاوه بر کارگردانی این فیلم، تهیه‌کنندگی همه این پروژه‌ها را نیز برعهده دارد.

این کارگردان چندی پیش گفته بود همه عمرش منتظر ساختن فیلم «تل ماسه» بوده است. داستان این فیلم در آینده‌ای دور می‌گذرد که در آن جوامع به صورت ملوک‌الطوایفی و با الهام از مردمان و فرهنگ عرب و ایرانی بر کهکشان‌ها و ستارگان حکومت می‌کنند. در این میان شخصیتی به نام پل Bridge آتریدیز در مرکز داستان قرار دارد که خانواده‌اش کنترل بیابان‌های سیاره آراکیس را در اختیار دارند اما به خانواده آنها خیانت Cheat می‌شود و بعد داستان تمی سیاسی، مذهبی به خود می‌گیرد و پل برای بازسازی خانواده جلو می‌آید.

مدتی است بازسازی فیلم کلاسیک «تل‌ماسه» که فیلم اصلی آن محصول 1984 به کارگردانی دیوید لینچ است، مدنظر قرار گرفته و اکنون صحبت‌ها پیرامون این پروژه به مرحله عمل نزدیک‌تر شد و حتی به تازگی مجارستان به عنوان لوکیشن پروژه به عنوان یک گزینه مطرح شد.

بسیاری معتقدند آن فیلم شاید ضعیف‌ترین فیلم دوران کاری دیوید لینچ باشد. وجود جزییات داستانی زیاد و شخصیت‌های مختلف و گسترده بودن موضوع، ساخت فیلمی از رمان فرانک هربرت را به کار دشواری بدل کرده است.

دنیس ویلنوو که برای کارگردانی فیلم جدید مجموعه جیمز باند مورد نظر بود، این پیشنهاد را به دلیل ساخت بازسازی «تل ماسه» رد کرد.

شالامه 22 ساله پس از بازی در فیلم «مرا به نام خودت صدا کن» در فیلم «لیدی برد» بازی کرد و بعد در «پسر زیبا» جلوی دوربین رفت.

در فیلم اصلی استینگ، پاتریک استوارت و ماکس فون‌سیدو نقش‌آفرینی کرده بودند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟