اولین کشور اروپایی وارد رقابت اسکار خارجی شد

«داریا ژوک» با اولین ساخته سینمایی خود با عنوان «قوی بلورین» به عنوان نماینده سینمای بلاروس در نود و یکمین دوره جوایز سینمایی اسکار در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی معرفی شد تا این کشور پس از ۲۲ سال به عرصه رقابت اسکار بازگردد.

خبر اعلام انتخاب «قوی بلورین» به عنوان نماینده اسکار بلاروس پیش از اولین نمایش جهانی آن در جشنواره فیلم کارلووی واری در کشور جمهوری چک اعلام شد. این کشور آخرین بار در سال ۱۹۹۶ با فیلم «از جهنم تا جهنم» به کارگردانی «دیمیتری آستراخان» که فیلمی درباره هولوکاست بود در این رویداد سینمایی حاضر بود.

«قوی بلورین» روایتگر داستان یک دی‌جِی در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی است که رویای مهاجرت به آمریکا و به شهرت رسیدن در عرصه موسیقی را در سر دارد. فیلمی جسورانه که تصویری واقعی از زندگی در مینسک پایتخت بلاروی ارائه می‌دهد که اقتصاد آن به تولید محصولات کریستال و بلور وابسته است.

در این فیلم «آلینا ناسیبولینا» در نقش اصلی بازی کرده که پیش از این برای بازی در فیلم روسی «چگونه ویکتور الکسی را به خانه سالمندان برد» حضور داشت، فیلمی که سال گذشته جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی شرق غرب جشنواره کارلوی واری را کسب کرده بود.

سال گذشته فیلم «یک زن فوق‌العاده» به کارگردانی «سباستین للیو» از شیلی جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی را از آن خود کرد.

مراسم اعطای جوایز نودویکمین دوره جوایز سینمای اسکار روز ۲۴ فوریه (۶ اسفندماه) برگزار می‌شود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟