سینما جای فوتبال دیدن نیست!

محمود غفاری کارگردان سینما به تحلیل و بررسی چگونگی اکران فیلمش طی چند روز گذشته و فضای فیلمسازی در سینمای ایران پرداخت.

محمود غفاری کارگردان سینما Cinema درباره چگونگی اکران «شماره 17 سهیلا» گفت: به این مرحله از زندگی رسیدم که اعتراض نکنم و صرفا حرفهایم را به صورت خبری منتقل کنم که مسئولان امر بدانند در چه شرایطی هستیم و فیلم ما در همین شرایط اکران شده است.

وی افزود: اکران «شماره 17 سهیلا»راضی کننده نیست چون در جام جهانی آن هم با وضعیتی که پخش فوتبال در سینما داریم به ما نمایش دادند.

غفاری بیان کرد: سبد فرهنگی خانواده ها در شرایط اقتصادی کنونی نمی تواند هم برای پخش فوتبال و هم برای سینما باشد پس در این شرایط اولویت با سینما است.

وی با بیان اینکه مجموعه سینماهایی که به ما دادند روی هم سه سینما می شود، ادامه داد:به عنوان نمونه آزادی Freedom یک سانس، ملت سه سانس و...این نمی تواند اکران سراسری باشد بلکه یک هنر Art و تجربه پیشرفته است.

این کارگردان گفت: شرایط برای اکران« شماره 17 سهیلا»به نحوی است که باید پس از دو هفته، چه بفروشد و چه نفروشد از روی پرده برداشته شود و «هزارپا» جای آن را بگیرد حالا ممکن است شانس بیاوریم و تیم ملی ما به مرحله بعد برود و عوامل این فیلم از اکران پشیمان شوند و اکران ما ادامه پیدا کند! ما هم به خاطر حیات خودمان و صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله بعد دعا می کنیم پس ما بیش از هرکسی دوست داریم صعود انجام شود.

غفاری در خصوص بازخوردهای مخاطبان پس از دیدن«شماره 17 سهیلا»بیان کرد: تمام کامنت ها مثبت است پس می توان نتیجه گرفت که علت فروش پایین، خود فیلم نیست و مشکل از روند اکران است.

وی تصریح کرد: پس از اکران فیلم به این نتیجه رسیدم که هیچ مقوله ای مهمتر از ذائقه سینمادار نیست یعنی آنها هستند که تعیین می کنند چه فیلمی با چه عوامل و بازیگرانی و چه موضوع و تاثیرگذاری ساخته شود.

غفاری با بیان اینکه ما برای ساختن یک فیلم در سه دوره با مشکلاتی روبرو هستیم، گفت: بخش اول پروانه ساخت، بخش دوم پروانه نمایش و از همه مهمتر در وقت اکران است که به سینمادار مربوط می شود یعنی شما باید طبق یک ترکیب از پیش تعیین شده ای فیلم بسازید که این خواسته سینمادار است تا اکران تضمین شده ای داشته باشید در غیر اینصورت هیچ تضمینی وجود ندارد.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟