فیلم منفوری که یک باره محبوب شد +عکس

بازیگر Actor برنده اسکار که سال گذشته در «تمام پول‌های دنیا» جانشینکوین اسپیسی و در 88 سالگی نامزد دریافت جایزه اسکارشد، با کمدی درام جاده‌ای «کرانه‌ها» به کارگردانی شین فست به سینماها بازگشته است. او که پیش‌تر گفته بود از بازی موزیکال کلاسیک «آوای موسیقی» متنفر است، حالا دیگر آن حس گذشته را ندارد و این فیلم محصول 1965 را محبوب‌ترین فیلم کارنامه‌اش می‌داند.

پلامر درباره تجربه باز در آن فیلم خاطره‌انگیز می‌گوید: «برای مدت‌ها همه فقط درباره «آوای موسیقی» حرف می‌زدند؛ انگار که من هیچ فیلمی در کارنامه نداشتم. این ماجرا برای رابرت وایز کارگردان و جولی اندروز هم بود. یکی از مهم‌ترین دلایل پذیرفتن پیشنهاد وایز این بود که در یک فیلم موزیکال بازی کنم و برای خواندن آواز در آن مدت‌ها تمرین کردم اما در نهایت یک نفر دیگر را آوردند که روی لب زدن من آواز بخواند.»

امسال درست 60 سال از حضور ستاره سرشناس آمریکایی در عرصه بازیگری می‌گذرد؛ چهره‌ای که برای نخستین نامزدی در رقابت اسکار تا سال 2010 منتظر ماند و با «آخرین ایستگاه» مایکل هافمن در نقش لئو تولستوی، نویسنده نامدار روس نامزد دریافت اسکار بازیگر نقش مکمل شد. «تازه‌کارها» به کارگردانی مایک میلز دومین نامزدی و نخستین جایزه اسکار را در 2011 برای پلامر به ارمغان آورد و سومین نامزدی او هم امسال با «تمام پول‌های دنیا» ساخته ریدلی اسکات رقم خورد.

پلامر 88 ساله روزهای حضور در آن پروژه به جای اسپیسی اخراج‌شده را چنین یادآوری می‌کند: «روزهایی بسیار شگفت‌انگیز بود. ابتدا با خودم می‌گفتم آیا می‌توانم این همه دیالوگ را حفظ کنم. فقط یکی دو روز وقت داشتیم. ریدلی شرایط را فراهم کرد و می‌خواست همه چیز به آسان‌ترین شکل ممکن برگزار شود. در عین حال آشکارا احساس خطر کرده بود و سرانجام پاداش خود را با نامزدی اسکار من گرفت.»

این بازیگر تحسین‌شده در «کرانه‌ها» نقش مردی بازنشسته را بازی می‌کند که با از دست دادن خانه خود همراه دخترش (ورا فارمیگا) راهی سفری جاده‌ای از پورتلند به لس‌آنجلس می‌شود. این فیلم 104 دقیقه‌ای از دو روز دیگر در آمریکا روی پرده می‌رود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟