اعلام نتیجه قطعی پرونده کیارستمی تا دو هفته آینده

علی فتاحی در نشست خبری رئیس سازمان نظام پزشکی در ارتباط با پرونده مرحوم کیارستمی افزود: در پرونده‌های انتظامی عدالت ایجاب می‌کند که خیلی به این مسئله توجه نداشته باشیم که شاکی و نقطه مقابل آن چه کسی است.

وی افزود: ما کارها را تخصصی انجام می‌دهیم و به دنبال این شکایت کارگروه تخصصی تشکیل شد و موضوع در دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفت. بر همین اساس 4 مورد کیفرخواست برای پزشک Doctor معالج صادر شد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در دادگاه تجدید نظر رأی بررسی شد و شاکی نسبت به موضوع اعتراض داشت در نتیجه پرونده به هیأت عالی انتظامی سازمان منتقل شد که نتیجه و رأی قطعی 2 هفته دیگر صادر می‌شود که پزشکی قانونی نیز در جریان این مسئله قرار دارد.

فتاحی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر آمار شکایت از پزشکان عنوان کرد: درمان می‌تواند عارضه داشته باشد که عارضه شکایت ایجاد می‌کند. ما باید توجه داشته کوچکترین کار درمانی می‌تواند با عارضه باشد بدون اینکه قصوری رخ دهد.

وی با بیان اینکه 3 درصد کل اقدامات درمانی دنیا منجر به شکایت می‌شود، افزود: در ایران 198 دادسرای انتظامی داریم که نقطه شروع طرح شکایت است همچنین 203 هیأت بدوی که نقش دادگاه را دارد و شامل 13 نفر اعم از قاضی، نماینده پزشکی قانونی و پزشکان رشته‌های مختلف است، داریم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی افزود: همچنین در کشور 35 هیأت تجدید نظر وجود دارد و در صورتیکه پرونده به نتیجه نرسد هیأت عالی انتظامی تصمیم نهایی را می‌گیرد که در تهران این هیأت را فقط داریم.

فتاحی بیان داشت: در سال 96 هر ایرانی 10.6 بار به مراکز درمانی مراجعه داشته که شامل اقدامات سرپایی و بستری بوده است که 900 میلیون بار کار درمانی در سال 96 انجام گرفته که 0.1 بار آن (9 میلیون بار) مربوط به بستری و 890 میلیون بار مربوط به مراجعه سرپایی بوده است.

فتاحی خاطرنشان کرد: از 890 میلیون بار مراجعه سرپایی 1600 شکایت در دادسراهای انتظامی مطرح شده که 670 مورد منجر به محکومیت شده است همچنین از 9 میلیون بار بستری 3970 مورد شکایت مطرح شده و از این آمار 1670 مورد منجر به محکومیت شد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: سال گذشته به طور کلی 5 هزار و 600 شکایت در دادسراها ثبت شد که 42 درصد منجر به صدور کیفرخواست و 58 درصد منجر به برائت کادر درمان شد.

فتاحی اظهارداشت: در بخش خدمات سرپایی پزشکان عمومی و دندان‌پزشکان و در بخش خدمات بستری متخصص زنان، جراحان و بخش ارتوپدی بیشترین شکایت را داشتند البته باید توجه داشت که فراوانی پزشک اورژانس بودن اقدامات و سایر نکات را در این مسئله باید در نظر گرفت.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟