رقابت «فیلشاه» در بخش بازار جشنواره انسی

حامد جعفری رییس هیات مدیره گروه «هنرپویا» از نمایش «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان در جشنواره «انسی» فرانسه خبر داد و گفت: این انیمیشن روز سه شنبه ۱۲ ژوئن برابر با ۲۲ خردادماه در سینما Cinema pathe pathe برای شرکت‌کنندگان در پنجاه و هشتمین دوره جشنواره بین المللی انیمیشن انسی به نمایش درمی‌آید.

وی در مورد میزان استقبال از «فیلشاه» در جشنواره انسی بیان کرد: بلیت‌های نمایش «فیلشاه» مورد استقبال خوب شرکت‌های پخش و سایر حاضران در بازار Store این جشنواره قرار گرفت و امیدواریم مانند فیلم «شاهزاده روم» اثر قبلی گروه «هنرپویا»، بتوانیم بازخوردهای خوبی از نمایش‌های خارجی «فیلشاه» داشته باشیم.

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» درباره حضور این اثر در جشنواره‌ها و اکران‌های بین المللی گفت: تاکنون اقدامات مثبتی در این زمینه انجام شده است. «فیلشاه» پیش از اینکه در ایران به نمایش درآید در لبنان روی پرده سینماها رفت که با استقبال خوبی مواجه شد و توانست بیش از ۵۰۰ هزار دلار فروش داشته باشد. در گام بعدی هم «فیلشاه» در کشورهای اردن و عراق به نمایش درآمد و برنامه ریزی ها و مذاکرات برای ادامه اکران‌های بین المللی این فیلم همچنان ادامه دارد.

جعفری اضافه کرد: در هفته گذشته نیز «هنرپویا» با اثر «فیلشاه» در World Content Market-Moscow ۲۰۱۸ روسیه حاضر بود و بازخوردهای خوبی از جانب پخش‌کنندگان روسی داشتیم و تلاش می‌کنیم با جمع بندی نتایج این سفر، بزودی گزارش حضور در این بازار را نیز منتشر می‌کنیم.

وی درباره برنامه‌های گروه «هنرپویا» برای حضور در جشنواره انسی فرانسه گفت: این جشنواره یکی از مهمترین رویدادهای انیمیشنی دنیا است که هرسال در ماه ژوئن برگزار می‌شود و شرکت‌های مهم دنیا در کنار انیمیشن‌سازهای زیادی از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند. در حاشیه این جشنواره، بازار بزرگ Mifa برای عرضه تولیدات انیمیشنی دنیا برپا می‌شود و «هنرپویا» با مشارکت و همکاری استودیو «گنبدکبود» در این بازار مهم نیز حضور دارد.

جعفری در پایان گفت: همچنین برنامه ریزی‌ها درباره انجام مذاکرات با تولیدکنندگان و پخش‌کنندگان خارجی در مورد «فیلشاه» و اثر تازه گروه «هنرپویا» صورت گرفته است که در طول برگزاری جشنواره و پس از آن تلاش می‌کنیم جزییات این موارد را با کمک رسانه‌ها به شکل مناسب بازتاب دهیم.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟