گلایه تند کارگردان معروف از وضعیت اکران فیلمش

آخرین ساخته مجید مجیدی به عنوان اثری با مضمون انسانی و کارگردانی ای ویژه و استاندارد، در فروش این روز های خود تجربه تلخی را میگذراند، به این بهانه مجید مجیدی کارگردان «آن سوی ابرها» در خصوص علت تبلیغات کم فیلمش گفت: آقای ضرغامی به عنوان رئیس سازمان زیبا سازی شهر تهران برای تبلیغات فیلم «آن سوی ابرها» حتی یک بیلبورد در اختیار ما نگذاشتند. همان ابتدا سه یا چهار بیلبورد به ما دادند که بابت آن 10 میلیون تومان پول گرفتند. بعد از آن هرچه تلاش کردیم حتی یک بیلبورد در اختیار این فیلم قرار ندادند و شهر در تسخیر فیلم هایی است که من نمیخواهم از آنها اسمی بیاورم.

کارگردان فیلم سینمایی Movie «محمد رسول الله» ادامه داد: البته باید یک آسیب شناسی جدی برای امروز سینما Cinema صورت بگیرد که چه بلایی را دارند بر سر ذائقه مخاطب در می آورند؟ مخاطب مارا به کدام سینما و چه محتوایی عادت میدهند؟ چه اتفاقی افتاده که سالن های سینما در ماه مبارک رمضان مملو از جمعیت می‌شود و فیلم های سخیف و هجو انقدر مخاطب پیدا می کند؟ اما فیلمی مثل «آن سوی ابرها» که نگاه انسانی و فطری و الهی دارد و از یک ساختار سینمایی قوی برخوردار است چه طور در اکران و تعداد سالن و تبلیغات مورد بی مهری قرار می‌گیرد.

مجیدی تصریح کرد: خدا شاهده اصلا مسئله فیلم بنده و «آن سوی ابرها» نیست. باید ببینیم در مدیریت سینما چه گذشته و می‌گذرد و این را مورد آسیب شناسی قرار بدهیم.

لازم به یادآوری است که این کارگردان در افتتاحیه فیلم «آن سوی ابر ها» در سینما اطلس مشهد با تاکید بر این نکته که مردم در این سال ها به خوبی از سینمای ایران حمایت کردند، گفته بود: «متاسفانه این سینما بود که نقش خود را خوب انجام نداد و استنباط من این است که سینمای ایران به مردم جفا می کند و فیلم ها در شان مردم نیست. ما امروز شاهد سینمایی هستیم که با فرهنگ و زندگی ما همخوانی نداشته و سینمای نازلی است که حتی به لحاظ پرداخت سینمایی ضعیف است و می طلبد که سینما گران توجه بیشتری به این عرصه داشته باشند».

گفتنی است هفته گذشته بود که در همین رابطه و بحث ذائقه سازی در سینما، باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی را با عنوان «کدام سیاست مدیران جیب سینما را پر می‌کند؟» منتشر کرد.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟