محمدحسین مهدویان و فیلم هایی که افتخاری بزرگ برایش بوده است

مهدویان بدون شک پدیده این سالهای سینمای ایران است. وی طی دو دوره گذشته تحسین بسیاری از منتقدان، اهالی رسانه و دیگر فیلمسازان را به همراه داشته است. موفقیت های وی برای دو فیلم "ایستاده در غبار" و "ماجرای نیمروز" اتفاقی بود که او را به عنوان یک استعداد تازه در سینما Cinema معرفی کرد.

پس از موفقیت های فراوان دو فیلم ماجرای نیمروز و ایستاده در غبار در نگاه مخاطبان، منتقدین و همچنین اهالی رسانه این دو فیلم در گیشه نیز فروش خوبی را به ثبت رساندند.

مهدویان از خاستگاه سینمای مستند به سینمای ایران اضافه شد و توانست آثاری سینمایی با نگاهی مستند را به تماشاگران عرضه کند. آثاری که از نگاه ویژه این کارگردان جوان به تاریخ معاصر ایران خبر می دادند.

این کارگردان جوان در سومین اثر سینمایی خود به سراغ اتفاق و مشکلی به روز رفت و برخی مسائل منطقه را به چالش کشید. فیلم سینمایی Movie "لاتاری" در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و نظرات بسیار متفاوتی را میان اهالی نقد و رسانه از آن خود کرد.

مهدویان در این فیلم به سمت سینمای داستانی تمایل بیشتری نشان داد ولی همچنان در آخرین فیلمش رگه هایی واضح از سینمای مستند دیده می شد. این فیلم با نگاهی غیرتمندانه و قهرمان محور تجربه ای تازه برای مهدویان محسوب میشد.

"لاتاری" با وجود تمام نقدها استقبال گسترده مردم را به همراه داشته است. این فیلم در گیشه مرز 6 میلیارد تومان فروش را رد کرده است. اتفاقی که برای مهدویان پیروزی بزرگی به حساب می آید.

موفقیت‌های مهدویان در سه سال گذشته باعث شده تا توقعات از وی به عنوان کارگردانی جوان اما صاحب سبک بالا برود. این موفقیت ها در سال 97 با فروش خوب فیلم لاتاری تکرار شد و حالا موفقیتی دیگر نصیب مهدویان شده است.

سید مسعود شجاعی طباطبایی در نشست خبری هفته هنر Art انقلاب اسلامی از محمدحسین مهدویان به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه ویژه چهره سال هنر انقلاب اسلامی یاد کرد. جایزه ای که پیش از این در دستان بزرگانی همچون "مجید مجیدی" جای گرفته است.

مهدویان برای فیلم ماجرای نیمروز و به دلیل خلق ساختاری متفاوت در سینما و بیان روایتی تازه از تاریخ معاصر مستحق دریافت یکی از مهم ترین جوایز هنری قرار گرفته است. جایزه های که می تواند ارزش کاری این فیلمساز جوان را در همین سن دو چندان نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟