فروشنده یکی از دو بخت اصلی تصاحب جایزه بفتا

مراسم بفتا که به اسکار بریتانیا معروف است، فردا شب در رویال آلبرت هال لندن برگزار خواهد شد و علاوه بر فروشنده و او، سه فیلم «آنها اول پدرم را کشتند»، «بدون عشق» و «ندیمه» هم در بخش فیلم‌های خارجی زبان، نامزد هستند.
وب سایت گلددربی، معتبرترین پایگاه پیشبینی فصل جوایز، شانس «فروشنده» را حدود بیست و پنج درصد می‌داند، اما نکته‌ی قابل توجه، روند صعودی فیلم فرهادی در نمودار بخش «بهترین فیلم خارجی زبان بفتا» است که افزایشی شش درصدی نسبت به ابتدای ماه فوریه داشته. سال قبل هم «فروشنده» در ابتدا از بخت کمتری نسبت به «تونی اردمن» برخوردار بود اما با نزدیک شدن به شب اسکار، از این فیلم،‌ پیشی گرفت.
دیگر وب سایت مطرح، آواردزدیلی هم در جدول پیشبینی جوایز بفتا، در هر رشته شانس‌های اصلی را بولد و قرمز کرده که در بخش بهترین فیلم خارجی زبان، هر دو فیلم «فروشنده» و «او» پر رنگ شده‌اند.
سال گذشته، فروشنده دومین جایزه اسکار را نصیب فرهادی و سینمای ایران کرد، اما در مراسم‌هایی چون گلدن گلوب و انتخاب منتقدان، فیلم «او» ساخته‌ی پل Bridge ورهوفن، برنده شد. هر چند «او» نتوانست در مراسم اسکار به جمع نُه نامزد اولیه فیلم‌های خارجی زبان راه یابد ولی ایزابل هوپر، توانست در جمع پنج نامزد بهترین بازیگر Actor زن قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟