همه آنچه درباره یک فیلم جنجالی و پر حاشیه جشنواه رفجر

فیلم انصرافی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، به مسابقه سیمرغ فجر سی و ششم رسید.

امپراطور جهنم فیلمی با مضمون تروریسم و داعش که سال گذشته به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی محمد خزاعی ساخته شد، از جمله فیلم‌هایی است که به دفتر فجر 35 رسید، اما با نگاه حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وقت و نامه ای که کارگردان و تهیه کننده این اثر به دفتر جشنواره فیلم فجر فرستادند، از حضور در مسابقه سی و پنجمین دوره این جشنواره انصراف داد.

 

فیلم انصرافی فجر ۳۵، در فجر ۳۶ اکران می‌شود

شیخ طادی پیش از این با فیلم «روز‌های زندگی» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از سی امین جشنواره فیلم فجر به خانه برده و این بار با امپراطور جهنم و ایفای نقش علی نصیریان و علی‌رام نورایی به امید کسب دومین سیمرغ، به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر آمده است.
 
 فیلم انصرافی فجر ۳۵، در فجر ۳۶ اکران می‌شود
 
امپراطور جهنم با به تصویر کشیدن اتفاقات خاورمیانه به خصوص نقش آل سعود در شکل گیری گروه های تکفیری و داعش، اندیشه‌های یک مفتی را بیان می کند و به حقایقی می پردازد که به صورت مخفیانه در خاورمیانه از سمت جبهه بیگانه اروپا و آمریکا شکل گرفته است.
آخرین ساخته پرویز شیخ طادی پس از فیلم «شکارچی شنبه» که آن هم مضمون مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی داشت، عملکرد آل سعود و نقش گروهک های تندرو اسلامی مانند داعش را زیر تیغ نقد برده است. البته شاید این زیر تیغ بردن در اکران های بخش بین الملل با اقبال خوبی از سمت سینماگران، به خصوص سینماگران آمریکایی مواجه نشود و واکنش ها و حواشی خود را نیز به همراه داشته باشد.
 
 
فیلم انصرافی فجر ۳۵، در فجر ۳۶ اکران می‌شود
 
همچنین یکی از نکات قابل توجه در این فیلم سینمایی، به نمایش درآوردن شخصیت های سیاسی جبهه مقاومت یعنی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن است.
 
فیلم انصرافی فجر ۳۵، در فجر ۳۶ اکران می‌شود
 
 
فیلم انصرافی فجر ۳۵، در فجر ۳۶ اکران می‌شود

فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی محمد خزاعی، در کشور‌های فرانسه، گرجستان و ایران فیلمبرداری شده و بازیگرانی چون علی نصیریان، علی‌رام نورایی و فرخ نعمتی به عنوان بازیگران اصلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟