۱۶ مجموعه سینمایی میزبان جشنواره فجر می‌شوند

محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر و مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان امور سینمایی با اشاره به جدیدترین تصمیم گیری ها در مورد سالن های سینمایی جشنواره گفت: قرار است ۱۶ سینما Cinema تهران در اختیار سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر قرار گیرد و یکی از دلایلی که تا امروز نام سینماهایی که در این دوره از جشنواره حضور دارند، اعلام نشده این است که منتظریم تا ببینیم ۲ سینمایی که در مرحله آماده سازی نهایی هستند برای حضور در جشنواره آماده می شوند یا خیر.

وی ادامه داد: ۲ سینمای آستارا در منطقه تجریش تهران و دیگری سینما سپنتا (با نام موقت) در شهرک غرب قرار بود برای این دوره از جشنواره ملی فیلم فجر آماده شوند ولی بعد از بازدید از سینما آستارا به این نتیجه رسیدیم که به جشنواره نمی رسد، اما ۹۵ درصد از روند آماده سازی سینما سپنتا طی شده و به احتمال بسیار زیاد برای حضور در جشنواره ملی فیلم فجر آماده می شود.

مدیر امور سینماهای سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تاکید: طی سال هایی که این مسئولیت را داشتم تمام تلاش خود را کردم تا در هر دوره از جشنواره فیلم فجر یک یا ۲ سینمای جدید را به ناوگان سینمایی اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه قراردادها برای مالکان سینما ارسال شده است تا هرچه سریعتر برنامه های جشنواره پیش رود، بیان کرد: درباره بدهی سینماها از دوره های قبل، با تعدادی از سینماهای جشنواره اختلاف حساب داشتیم که طی نشستی که با دوستان سینمادار برگزار کردیم، پرداخت این اختلاف حساب جزو تعهدات ما خواهد بود تا هرچه سریعتر این مبالغ تسویه شود.

مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی در ادامه درباره چگونگی پرداخت مبلغ قرارداد سینماها در این دوره از جشنواره گفت: با توجه به اینکه موسسه رسانه های تصویری طرف قرارداد سینماها در این بخش است، بعد از جشنواره مبالغ مورد نظر به سینماداران پرداخت می شود که این مبلغ شامل سهم ۵۰ درصدی از فروش بلیت ها است.

وی با اشاره با اینکه از بین سینماهایی که متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر هستند تعدادی از آنها نیازمند بروزرسانی بودند که به آنها اطلاع داده شد، توضیح داد: تعدادی از سینماها به این مساله توجه کرده و درگیر بروزرسانی هستند که از آن جمله می توان به سینما راگا، کیان، یکی از سالن های سینما آزادی Freedom و سینما ماندانا اشاره کرد. خوشبختانه همکاری سینماداران با جشنواره فیلم فجر قابل توجه است.

فرجی در پایان گفت: در آخرین جلسه ای که با دبیرخانه جشنواره فیلم فجر داشتیم تصمیم بر این شد که جشنواره در سراسر کشور برگزار شود اما هنوز سالن هایی که در شهرستان ها انتخاب می شود، مشخص نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟