سینمایی‌ها توقعشان را برای دستمزد در تئاتر پایین بیاورند

وی در خصوص پیشنهادات سینمایی افزود: پیشنهاد سینمایی خاصی نداشتم اما برای تلویزیون در مینی‌سریالی به نام "تنها در تهران" حضور داشتم که در مهرماه کارش تمام شده و سپس از رسانه ملی روی آنتن رفت.

سلیمانی در خصوص بازیگران سینما در تئاتر که این روزها بیش از هر زمان دیگری باب شده است تصریح کرد: به نظر من حضور بازیگران سینما در تئاتر ذاتاً مشکلی ندارد یعنی هیچ کسی نمی‌تواند مانع حضور سینمایی ها در تئاتر بشود اما این اتفاق فقط یک شرطی دارد آن هم اینکه، دوستان سینمایی که وارد عرصه تئاتر شده و سابقه تئاتری ندارند احیاناً بعضی‌هایشان توانایی بازیگری تئاتر هم داشته باشند بهتر است، چون تئاتر بازیگر Actor مبتدی و نابلد نمی طلبد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص دستمزد بازیگران در عرصه سینما گفت: به اعتقاد من بهتر است در پرداخت دستمزدهای سینمایی عدالت رعایت شود. یعنی بین بازیگران تئاتری که صرفا در عرصه تئاتر فعال هستند و سال‌ها زحمت کشیدند نباید تفاوتی قائل شد.

وی ادامه داد: بهتر است بازیگرانی که با تجربه کم به عرصه تئاتر پا می گذارند سطح توقع خود را در بخش دستمزدها پایین بیاورند تا عدالت بین بازیگر با تجربه تئاتر و آنها رعایت شود. در گذشته این‌طور نبود سال‌های پیش شاید 10-15 سال پیش خیلی نسبت به بازیگرهای تئاتر دیدگاه های غلطی وجود داشت که بازیگران تئاتر نمی توانند در عرصه سینما حضور پیدا کنند. ولی امروزه عمده بازیگرایی که در سینما فعال هستند عموماً‌ ریشه تئاتری دارند.

سلیمانی عنوان کرد: به طور کلی اعتقاد دارم که تئاتر و سینما فرقی برای بازیگر ندارد بلکه جنس بازی بازیگر در سینما و تئاتر با هم متفاوت است، برخی صرفاً‌ توانایی بازی در سینما را دارند و برخی هم صرفاً بازیگر تئاتر هستند. ولی بعضی‌ها هم هستند که در هردو زمینه می‌توانند فعالیت کنند و این بد نیست.

بازیگر سریال سرزمین کهن تصریح کرد: عرصه فیلمنامه نویسی در سینمای ایران فضای فکری بازتری را می طلبد چرا که آدم‌های مختلفی که در جامعه زندگیمی کنند فقط جوان‌ها نیستند. ما سالمندان و میانسالان و زنان و مردانی را داریم که اگر این فیلم‌نامه‌نویسان به آنها توجه کنند کارهای بسیار خوبی را خواهیم داشت. می توان از بازیگران پیشکسوت با موضوعات بکر استفاده کرد اما این روزها تنها به سمت موضوعاتی می رود که بازیگر جوان را مب طلبد و بس. متاسفانه این روزها سینما فقط و فقط به فکر بازگشت مالی است جز چند کار در هر سال می‌رود به سمت و سویی که درست است می روند اما بقیه اگر ببینید کمدی مورد علاقه مردم است همه کمدی کار می‌کنند و یا اگر عاشقانه بیشتر دیده می شود همه عاشقانه کار می‌کنند و اینگونه می شود که یک سری از بازیگرهای جدی، تاریخی، کلاسیک در خانه می مانند و دیگر کسی سراغشان نمی‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟