واکنش همه حامیان سرشناش سینمایی از آشغال های دوست داشتنی

علیرضا داودنژاد: فیلم آشغال‌های دوست داشتنی فیلمی هم برای سینمای ملی و هم برای وفاق ملی است..«آدم باید فقط عاشق سینما Cinema باشد تا برای فیلم ساختن به چنین ایده‌ی دشواری پیله کند. ایده‌ای که امیر یوسفی به خوبی از پس اجرای آن برآمده است،فیلمی هم برای سینمای ملی و هم برای وفاق ملی.»

«بالاخره جریانات فکری مختلف در ایران باید به خاطر ملت و کشورشان هم که شده روزی بتوانند در کنار هم بنشینند و با هم گفت‌وگو کنند.

به قول حافظ

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است //// با دوستان مروت با دشمنان مدارا

(۲۳دی ۹۲_ایسنا)

 

ماجرای تلاشهای مجیدی برای حل مشکل آشغالهای دوست داشتنی

مجیدمجیدی کارگردان مطرح سینمای ایران: من تلاش‌هایی برای حل مشکل فیلم آشغالهای دوست داشتنی انجام داده ام وحتی پیشنهاداتی برای حل مشکل این فیلم داشتم .امیدوارم این فیلم ،اکران شود(26دی ۹۲)

 

در خواست کامبوزیا پرتوی و بنی اعتماد ازرضا داد

کامبوزیا پرتوی در مراسم جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی:از آقای رضاداد می خواهم که فیلم آشغالهای دوست داشتنی حتما در جشنواره حضور داشته باشد.

رخشان بنی‌اعتماد نیز در حاشیه جشن منتقدان در سالن ایوان شمس در صحبت‌هایی با رضا داد از اومی خواهد که فیلم آشغالهای دوست داشتنی در جشنواره فجر به نمایش در آید.دی ماه ۹۲

 

اصغر فرهادی :آشغالهای دوست داشتنی و خانه پدری فیلمهای امید بخشی هستند

اصغر فرهادی : من ابداطرفدار فیلم‌های یاس‌آور نیستم، اما این به معنای آن نیست که هر فیلمی که پایان خوش نداشت بگویم یاس آور است.با این تعریف لابد باید فیلم جاده فلینى را هم یاس آور پنداشت .یک فیلم یک پیکره است شما نمی‌توانید فقط درباره پایان فیلم قضاوت Judgment کنید و به کل پیکره آن تعمیم دهید. من دو فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی و خانه پدری را دیدم و معتقدم این دو جزو فیلمهاى امید بخش هستند. چون پس از تماشایشان شما را به فکر وامى دارندو این فکر کردن مقدمه امیدوارى ست،امیدها ى دم دستى و عوامفریبانه اتفاقا در طولانى مدت باعث یاسى عمیق و مخرب مى شوند. . .

(اسفند ۹۳ در گفت وگو با خبر آنلاین)

 

پوراحمد :نشان دادن این فیلم، برای وزارت ارشاد برد برد است

کیومرث پوراحمد : آشغالهای دوست داشتنی فیلم هنرمندانه، جذاب و بکری است و باید فرصتی فراهم شود تا تجربه‌های نو و خوش ساختی مثل این فیلم در سینماها اکران شود.تمام مردمی که این فیلم را خواهند دید، این تصاویر را از نزدیک دیده‌اند و با همه‌ی وجود تجربه کرده‌اند بنابراین نمی‌دانم متاسفانه چرا نباید آن را بر پرده سینما ببینند. نمی‌توانم درک بکنم، واقعا نمی‌توانم درک کنم !

به نظرم نشان دادن این فیلم برای ارشاد بُرد بُرد است، اگر مردم از آن استقبال کنند، بُرد وزارت ارشاد است و اگر هم استقبال نکنند، باز هم بُرد وزارت ارشاد است.(ایسنا.۳۰دی ۹۲)

 

کیانوش عیاری درباره آشغالهای دوست داشتنی :اگر مخالفان این فیلم انصاف داشته باشند نمی توانند منکر فیلم شوند

کیانوش عیاری :متاسفم از اینکه امکان نمایش فیلم آشغال‌های دوست داشتنی در جشنواره‌ی فیلم فجر فراهم نشد‌ اما باید بگویم آنچه از این فیلم عاید ما می‌شود، نوعی آشتی و نرم خویی است.

فیلم آشغال‌های دوست داشتنی فیلم خوبی نبود! چون واژه خوب برای آن کم است، آشغال‌های دوست داشتنی فوق‌العاده بود.خیلی ناراحت کننده است که این فیلم دیده نشد، چون اگرچه ممکن است مسائلی در آن وجود داشته باشد اما آنچه در نهایت از این فیلم عاید ما می‌شود یک جور آشتی و نرم خویی است.

امیدوارم شرایط اکران عمومی این فیلم مهیا شود، چون بهتر است این فیلم دیده شود و حتی کسانی که مخالف آشغال‌های دوست داشتنی هستند، اگر انصاف داشته باشند نمی‌توانند منکر نرم خویی آن شوند.(ایسنا.۵ اسفند ۹۲)برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟