آغاز ثبت‌نام فصل زمستان سینماتک خانه هنرمندان ایران

ثبت‌نام فصل زمستان سینماتک خانه هنرمندان ایران آغاز شد. مرور سینمای رومن پولانسکی و مروری بر آثار سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از مهم‌ترین بخش‌های این فصل از سینماتک خانه هنرمندان ایران است و بخش عمده آثار به نمایش در آمده در این فصل را فیلم‌های اقتباسی تشکیل می‌دهند.

در برنامه مروری بر سینمای رومن پولانسکی دوشنبه 11 دی فیلم «مستاجر» (The Tenant) محصول سال 1976 به نمایش در می‌آید. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته رولان توپور ساخته شده است. دوشنبه 18 دی فیلم «تس» (Tess) محصول سال 1979 به روی پرده خواهد رفت که اقتباسی‌ست از رمان «تس از خانواده دوربرویل» اثر توماس هاردی.

در ادامه برنامه‌های مروری بر سینمای رومن پولانسکی دوشنبه 25 دی فیلم «پیانیست» (The Pianist) محصول سال 2002 به نمایش در خواهد آمد. این فیلم بر اساس کتاب «مرگ یک شهر» نوشته ولادیسلاو اشپیلمن ساخته شده و در هفتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است. دوشنبه 2 بهمن فیلم «گوست رایتر» (The Ghost Writer) محصول سال 2010 نمایش داده می‌شود که بر اساس کتاب «شبح» اثر رابرت هریس ساخته شده است.

دوشنبه 9 بهمن نیز فیلم «کشتار» (Carnage) محصول سال 2011 به روی پرده خواهد رفت که بر پایه نمایشنامه «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا ساخته شده است.

پس از آن و طی روزهای دوشنبه 23 بهمن تا پنج‌شنبه 26 بهمن برنامه «سینما و نقاشی» با همکاری پلک تهران برگزار خواهد شد.

پس از پایان سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر و طی روزهای جمعه 27 بهمن تا دوشنبه 30 بهمن منتخبی از آثار به نمایش در آمده در این جشنواره در سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده خواهد شد.

برنامه اسفندماه سینماتک خانه هنرمندان ایران نیز مشتمل بر نمایش 3 فیلم خواهد بود؛ بر این اساس دوشنبه 7 اسفند فیلم «وانیا در خیابان 42» (Vanya on 42nd Street) اثر لویی مال و محصول سال 1994 به روی پرده خواهد رفت. این فیلم بر اساس نمایشنامه «دایی وانیا» نوشته آنتوان چخوف ساخته شده است.

دوشنبه 14 اسفند فیلم «محاکمه» (The Trial) به کارگردانی اورسن ولز و محصول سال 1962 نمایش داده می‌شود که بر پایه رمان مشهور «محاکمه» نوشته فرانتس کافکا ساخته شده است.

دوشنبه 21 اسفند و در آخرین برنامه سال 96 سینماتک خانه هنرمندان ایران نیز فیلم «خون به پا خواهد شد» (There Will Be Blood) اثر پل Bridge توماس اندرسون و محصول سال 2007 به روی پرده خواهد رفت که اقتباسی‌ست از رمان «نفت!» اثر آپتن سینکلر.

گفتنی است شرکت در برنامه مروری بر آثار سی و ششمین جشنواره فیلم فجر صرفا برای اعضای سینماتک خانه هنرمندان ایران امکان‌پذیر خواهد بود.

علاقه‌مندان به عضویت در سینماتک خانه هنرمندان ایران می‌توانند از 1 تا 15 دی به سایت تیوال و یا به‌صورت حضوری به واحد سینماتک خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟