همکاری 3 بازیگر اسکار در یک فیلم سینمایی

برای اولین بار سه اسکار بگیر معروف هالیوودی استریپ، هنکس و اسپیلبرگ در یک پروژه با هم همکاری می‌کنند.

این فیلم داستان اولین ناشر زن روزنامه واشنگتن‌پست «کی گراهام» است که مریل استریپ نقشش را ایفا می‌کند. او به همراه سردبیر روزنامه «بن بردلی» با بازی «تام هنکس» قصد دارند تحقیقات سرّی پنتاگن را در روزنامه منتشر کنند. این اسناد مربوط به جنگ ویتنام و چهار رییس‌جمهور آمریکا طی سه دهه است.

این فیلم به ماجرای افشاگری روزنامه‌های واشنگتن‌پست و نیویورک تایمز علیه دولت «لیندون جانسون» اشاره دارد. در این واقعه یکی از آنالیزورهای پنتاگون به نام دنیل السبرگ اسنادی از پنتاگون خارج کرد که نشان می‌داد دولت جانسون به طور سیستماتیک و هماهنگ شده به مردم آمریکا و کنگره ایالات متحده در مورد واقعیت‌های جنگ ویتنام دروغ گفته است. این افشاگری فشار افکار عمومی روی دولت جانسون را برای خروج از جنگ ویتنام زیاد کرد.

علاوه بر اسکاربگیرانی چون تام هنکس و مریل استریپ، الیسون بری، کری کوون، دیوید کراس، بروس گرین‌وود، تریسی لتس، باب اودن‌کرک، سارا پاولسن، جسی پله‌مونز، متیو رایز، مایکل استال‌بارگ، بردلی ویتفورد و زک وودز ایفای نقش می‌کنند.

«لیز هانا» و «جاش سینگر» نویسنده فیلم‌نامه «پست» هستند.

فیلم «پست» 22 دسامبر در سینماهای منتخب و 12 ژانویه 2018 در سینماهای سراسر جهان اکران خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟