سد معبر ایرانی جایزه اصلی جشنواره بوسان را برد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، درامی کره‌ای درباره نوجوانان افسرده و فیلمی از زندگی در تهران به اتفاق برنده اصلی جایزه جشنواره فیلم بوسان در آسیا شدند.

بخش مسابقه «جریان‌های نو» جشنواره فیلم بوسان شنبه صبح (۲۱ اکتبر) برندگان جایزه اصلی این جشنواره آسیایی را معرفی کردند.

این دوره جشنواره بوسان که به ریاست الیور استون کارگردان آمریکایی برگزار شد در بیست ودومین دوره خود با تمرکز بر سینمای مدرن «دیدگاه‌های تاریک وافسرده» را مورد توجه خاص قرار داده بود.

«سد معبر» فیلمی از محسن قرایی از ایران و فیلم کیم اوی-سیئوک کره‌ای درامی با عنوان «پس از مرگ من» به عنوان دو برنده جایزه «جریان‌های نو» که به فیلم اول یا دوم فیلمسازان اهدا می‌شود، معرفی شدند.

هر دو فیلم که برای ارایه جزییات و قدرت جالب خود شایسته دریافت این جایزه خوانده شدند، جوایز خود را عصر شنبه در مراسم اختتامیه دریافت می‌کنند.

لاو دیاز کارگردان فیلیپینی، بهمن قبادی کارگردان ایرانی، جانگ سان-وو کارگردان کره‌ای و آنیس گدار فیلمبردار فرانسوی به ریاست اولیور استون داوران بخش «جریان‌های نو» بودند.

مسایل سیاسی محلی معاصر نیز جوایزی در جشنواره دریافت کردند و پارک بیل با مستندی با عنوان «سوسنگری» موفق به کسب جایزه مسنات شد. این مستند نگاهی انتقادی به دولت کره جنوبی دارد.

بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان ۱۲ تا ۲۱ اکتبر (۲۰ تا ۲۹ مهر) برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟