انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در جنوب شرق

 احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: صبح امروز مرحله دیگری از طرح تشدید ارتقای امنیت اجتماعی با هدف مقابله با باندهای قاچاق سلاح و مهمات، برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و به منظور پیشگیری، کنترل و برخورد با مجرمان و هنجار شکنان در زاهدان اجرایی شد.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: در اجرای این طرح، یک باند قاچاق سلاح و مهمات که از آن سوی مرزها به مرکز استان هدایت می شد، شناسایی و در این رابطه ضمن انهدام این باند، هر ۶ عضو آن دستگیر شدند.

طاهری اضافه کرد: از این باند تعداد ۲۳ قبضه کمری، تعداد ۵۰ تیغه خشاب و ۵۳۸ عدد فشنگ از انواع سلاح های جنگی و در بازرسی از مخفیگاه و محل تردد قاچاقچیان ۸۳ کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک، یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در  اقدامات مجرمانه آنان نیز کشف شد.

دستگیری ۲ سوداگر مرگ در خاش

وی در ادامه از دستگیری ۲ سوداگر مرگ و کشف ۵۲۹ کیلو مواد افیونی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تیم های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خاش با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ هایی مبنی بر قاچاق محموله سنگین مواد مخدر، از این شهرستان به مرکز کشور دست یافتند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر عصر روز گذشته اعضای این باند بزرگ قاچاق را که با یک دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر در محور فرعی "خاش" به منطقه "سرجنگل کورین" بودند، شناسایی و آنها را تحت نظر قرار دادند.

به گفته وی، در این عملیات هر ۲ قاچاقچی مسلح دستگیر و در بازرسی از خودروی آنها مقدار ۵۲۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش با ۲۳ فشنگ جنگی کشف شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟