باد با سرعت 86 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

به گزارش رکنا، محسن بستانی اظهارداشت:همانطور که انتظار می رفت دیروز وزش بادهای شمالی در پنج شهرستان شمال استان آغاز شد و دمای هوای زابل را بیش از 5 درجه سلسیوس کاهش داد.

وی افزود: وزش این باد شدید غیر از برخی نقاط مستعد خیزش گردوخاک در شمال استان، تأثیری در کاهش دید و کیفیت هوا در زابل نداشت.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در پاسخ به اینکه آیا آبگیری بخش کوچک تالاب هامون در نبود گردوخاک روز گذشته تأثیر داشته است، گفت: با عنایت به اینکه در سال گذشته 24 روز بیشینه سرعت وزش باد در این شهر به 100 کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن رسیده است. سرعت وزش باد 24 ساعت گذشته برای شمال استان قابل توجه نبود.

بستانی ادامه داد: به طور کلی آبگیری تالاب هامون در مقوله کاهش خیزش گردوخاک موثر است اما این تأثیر زمانی چشمگیر می شود که این آبگیری پایدار باشد و تمام چشمه های تولید گردوغبار موجود در تالاب را پوشش دهد.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی روز پنج شنبه نیز در نوار غربی و جمعه تا شنبه در نواحی جنوبی وزش باد متوسط تا به نسبت شدیدپیش بینی می شود.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در باره فعالیت سامانه بارشی نیز گفت: سامانه بارشی همچنان در استان فعال است و انتظار می رود روز پنج شنبه فعالیت آن به اوج خود برسد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟