جزئیاتی از ارائه وام به مناطق سیل‌زده

به گزارش رکنا، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن گفت: تا سال آینده ساخت تمامی واحدهای مسکونی تخریب شده و تعمیراتی را تا سال آینده تحویل می‌دهیم و از همان روزهای ابتدایی کار آواربرداری تمامی واحدهای مسکونی در روستاهای سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

او افزود: در این حادثه کارشناسان بنیاد مسکن به صورت خانه به خانه اقدام به ارزیابی خسارت‌های ناشی از سیل پرداخته‌اند و برای واحدهای مسکونی خسارتی و تعمیراتی در شهرها و روستاها تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض هم در نظر گرفته شده است.

تابش گفت: برای متقاضیانی که در این مناطق واحدهای مسکونی شان به صورت صد در صد تخریب شده است تسهیلاتی برای اجاره کردن واحدهای مسکونی در نظر گرفته‌ایم و در این مناطق به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که فردی در کانکس و یا چادر زندگی کند.

در ادامه اسلامی فر کارشناس بازرسی خسارت‌های ناشی از سیل بنیاد مسکن اعلام کرد از همان روزهای نخست وقوع سیل و همزمان با فروکش کردن آب کار بازرسان این مناطق برای ارزیابی آغاز شده است.

او افزود: بر اثر وقوع سیل واحدهای مسکونی در این مناطق خسارت‌های صد در صدی ندیده‌اند بلکه سیل در این مناطق تنها به واحدهای مسکونی خسارت‌های تعمیراتی وارد کرده است که به زودی بخش عمده‌ای از این واحدها را که تعدادی از آن‌ها به دلیل آن که خشت و گلی هستند باید از نو ساخته شود به همین دلیل مجبور هستیم برخی از آن‌ها را مجددا از نو بسازیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟