بازدید سفیر هندوستان در ایران از بندر چابهار

به گزارش رکنا ، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در جریان بازدید از بندر چابهار گفت: بندر چابهار به واسطه برخورداری از موقعیت ترانزیتی، واردات و صادرات کالا فرصتی بی نظیر برای کشور‌های همسایه است.

وی بندر چابهار را بندری بدون محدودیت با موقعیت ممتاز جغرافیایی و منطقه‌ای معرفی و اظهار کرد: واقع شدن در مسیر کریدور شمال – جنوب و برخورداری از زیرساخت مناسب برای حمل و نقل دریایی و مبادلات گسترده تجاری کشور‌های هندوستان، افغانستان و کشور‌های آسیای میانه و CIS، از امتیازات ویژه بندر چابهار است که سرمایه گذاری و حضور صاحبان کالا را در این بندر اقیانوسی توجیه پذیر می‌کند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بندر چابهار می‌تواند بدون هیچ محدودیتی تمامی نیاز‌های کشور هندوستان در خصوص انتقال فرآورده‌های نفتی و گازی نظیر CNG و LNG و همچنین کشور‌های جنوب شرق آسیا را تامین کند.

آقایی تصریح کرد: بندر چابهار برای جذب سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و حضور سرمایه گذاران و صاحبان کالا و بار مشوق‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.

حضور در جلسه بررسی پتانسیل‌ها و قابلیت‌های سرمایه گذاری و حمل و نقل کالا‌های ترانزیتی و صادراتی از طریق بندر چابهار، بازدید از دفتر کار شرکت IPGL هندوستان و بنگاه‌های اقتصادی و شرکت در جلسه تسهیل و تسریع فعالیت‌های سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه سفیر هندوستان در ایران به بندر چابهار است.

در این سفر وابسته دریایی و دبیر دوم سفارت هند در ایران گدام دارمندرا را همراهی می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟