علی موشی خونسردترین دزد تهران / گفتگوی تصویری با متهم+فیلم و عکس (مستند های ویژه)
حجم ویدیو: 25.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

پلیس گزارش هایی دریافت کرد که نشان می داد گوشی های موبایل از روی میزهای کارکنان برخی از شرکت ها به سرقت می رود و هیچ مظنونی نیز وجود ندارد.
در تجسس های تخصصی مشخص شد که همزمان با سرقت های مرموز پیک موتور سواری در ساختمان های مالباخته ها حضور داشت تا جاییکه دزد در یکی ازسرقت هایش طعمه خود را نیز فریب داده بود تا فرصت سرقت را به دست بیاورد.
کارآگاهان با در اختیار داشتن مشخصات ظاهری مظنون وی را در آلبوم مجرمان قدیمی ردیابی کردند و پی بردند دزد خونسرد مردی معروف به علی موشی است که در گذشته با همین اتهام بارها به زندان افتاده است.
علی موشی خیلی سریع بازداشت شد و با وجود اصرار به بیگناهی وقتی دید شناسایی شده است چاره ای جز اقرار ندید.
گفت و گو با علی موشی

باز خونسرد است و گلایه ای از اینکه او را علی موشی لقب داده اند ندارد:
اسمت چیه وچند سالته؟
الله کرم،38 سالمه
کجا زندگی می کنی؟
جای خاصی ندارم.
ازدواج کردی؟
بله اما چند سال پیش از همسرم جدا شدم
شغلت چیه؟
کار های مختلفی انجام می دادم پیک موتوری، لباس فروشی و یک چند وقتی هم کارتن جمع می کردم.
چندباز زندان افتادی؟
2 مرتبه
به چه جرمی؟
هر دو به خاطر سرقت گوشی موبایل بود
چند سال زندان بودی؟
2 سال
شگرد سرقت ؟
با موتور به مغاره ها یا شرکت ها جنس می بردم و اگر روی میز گوشی ای بودوحواس صاحبش هم نبود موبایل را سرقت می کردم
از این سرقت ها چقدر پول به دست آوردی؟
هیچی، مالخر سود بیشتری می برد. گوشی ها را 200 هزار تومان می فروختم مالخر گوشی را دستکاری می کردو یک میلیون تومان می فروخت.
چرا به شما لقب علی موش را داده اند؟
نمی دانم، شاید به این خاطر که در بچگی اندام کوچکی داشتم و بچه محل ها این لقب را به من داده اند.
جزئیات یکی از دزدی هایتان را به ما توضیح بده؟
یک بار بسته ای به شرکتی در شرق تهران برده بودم داخل آن ساختمان شرکت های زیادی وجود داشت من هم زنگ یکی از واحد های دیگر را زدم و گفتم پایین ساختمان یک پیک دیگر برای شما بسته ای آورده است آن شخص رفت پایین تا ببیند چه خبر است من هم گوشی موبایل او را برداشته و پا به فرار گذاشتم.
چندتا سرقت داشتی؟
نمی دانم حدودا 20 یا 30 تا

جزییات پرونده علی موشی
روز 17خردادماه امسال ماجرای سرقت ی از یک دبیرستان پسرانه واقع در منطقه پاسداران و نرسیده به چهارراه فرمانیه ، به کلانتری 123 نیاوران مخابره شد .
تجسس های پلیس ی نشان داد که مردی با ادعای اینکه پدر یکی از دانش آموزان است وارد دبیرستان شده و اقدام به سرقت یک گوشی تلفن همراه و یک لپ تاپ متعلق به دو تن از معلمان دبیرستان کرده است .
ردیابی این دزد بلافاصله با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران ، در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .
مدیر دبیرستان در تقیقات پلیسی گفت : ساعت 13:20 دقیقه بود متوجه شدیم که یک گوشی تلفن همراه و یکه لپ تاپ متعلق به دو معلم سرقت شده است . با بازبینی فیلم های دوربین های مداربسته مستقر در دبیرستان مشخص شد که مردی 38 ساله باریش پروفسوری و با عینک موشی ، با موهای کم پشت ، قد متوسط و لباس قهوه ای رنگ اقدام به این سرقت کرده است .
وی افزود: در بررسی های بیشتر مشخص شد که این مرد با ادعای پرداخت شهریه فرزندش وارد دبیرستان شده و پس از 45 دقیقه توقف در مدرسه با سرقت لپ تاپ و تلفن همراه از آنجا خارج شده است .
با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان به سرقت های مشابهی در دفاتر نمایندگی بیمه ، مراکز درمانی مانند دندانپزشکی و مطب پزشک ، مراکز آموزشی و شرکت های خصوصی برخوردند که در همه آنها ردپایی از مرد مرموز وجود داشت.
یکی از این مالباختگان به کارآگاهان گفت : " روز 28بهمن ماه مردی 35-30 ساله تحت عنوان پیک موتوری به شرکت آمد و مدعی تحویل دادن یک بسته به مدیر شرکت شد ؛ این مرد دقایقی در داخل شرکت حضور داشت و پس از خروج وی از شرکت ، متوجه سرقت گوشی تلفن همراه و تب لت از داخل شرکت شدیم " ؛ مالباخته ای دیگر نیز به کارآگاهان گفت : " مردی به بهانه بیمه کردن خودرو وارد دفتر نمایندگی بیمه ی محل کارم در کارشان شد ؛ در حال صحبت با تلفنِ دفتر بودم که در یک متوجه نبودن گوشی تلفن همراه خود شدم که آن را روی میز گذاشته بودم ؛ همزمان ، مردی که برای برای بیمه کردن ماشین وارد دفتر شده بود نیز ناپدید شده بود " .
با شناسایی این مالباخته ها و بررسی تصاویر بدست آمده از برخی از محل های سرقت کارآگاهان با انجام چهره نگاری و بهره گیری از سوابق مجرمان سابقه دار موفق به شناسیی یکی از تبهکاران قدیمی در زمینه کش روی و سرقت از اماکن به نام علیرضا . ک 39 ساله شدند که در سال 93 نیز بخاطر سرقت به شیوه کش روی دستگیر و روانه زندان شده بود .
با شناسایی خانه "علیرضا . ک" و تحقیقات از اعضای خانواده اش، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خانواده ی "علیرضا . ک" ، در سال 93 و پس از اطلاع از اقدامات مجرمانه اش او را از خانه اخراج کرده و در حال حاضر نیز وی بلامکان بوده و خانواده اش هیچگونه اطلاعات و یا ارتباطی با وی ندارند .
همزمان با ثبت اطلاعات "علیرضا . ک" در سیستم جامع پلیس آگاهی به عنوان مجرم تحت تعقیب پایگاه یکم پلیس آگاهی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی تحت تعقیب آنها چندی پیش و هنگام سرقت به شیوه "موبایل قاپی" با یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی ، توسط کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران دستگیر شده است .
با انتقال "علیرضا . ک" به پایگاه یکم پلیس آگاهی ، طعمه هایش وی را به عنوان دزد اموال خود بویژه گوشی های تلفن همراهشان شناسایی و وی نیز به دهها سرقت به شیوه "کش روی" و همچنین "موبایل قاپی" به شیوه تک نفره ، با استفاده از یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی اعتراف کرد .
در ادامه رسیدگی کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد زیادی ازطعمه های این مرد شدند و علی موشی که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت به سرقت هایش به روش کش روی و موبایل قاپی در تمامی مناطق شهر تهران بویژه در فرمانیه ، آیت الله کاشانی ، قیطریه ، محلاتی ، خیابان دولت ، سهروردی ، تهرانسر ، شریعتی ، قلهک ، کریم خان ، پاسداران ، میدان هروی ، تجریش ، شهرک فرهنگیان ، مجیدیه ، شمیران نو ، خیابان هنگام ، نیاوران ، کامرانیه ، ستارخان ، الهیه ، چیذر ، مینی سیتی ، لشگرک ، شهرک نفت ، سیدخندان ، شهرک کوثر و .... اعتراف کرد .
وی در خصوص بلامکان خود با آزادی از زندان نیز به کارآگاهان گفت : "پس از آنکه برای چندمین بار در سال 93 دستگیر شدم ، تصویرم در روزنامه ها منتشر شد و اعضای خانواده نیز پس از دیدن تصویر من در روزنامه ها و اطلاع بستگان ، دوستان و همسایگان از دزد بودنم ، به طور کامل مرا ترک کردند ؛ با آزادی از زندان جای مشخصی نداشتم ؛ گوشی های تلفن همراه و دیگر اموال سرقتی را در خیابان جمهوری به تعدادی از مالخرها که آنها را از قبل می شناختم فروخته تا هزینه روزمره خود را تأمین کنم " .
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به سوابق متعدد علی موشی در ارتکاب جرایم مختلف بویژه کش روی از اماکن ، اعتراف صریح متهم به دهها سرقت از شرکت های خصوصی و همچنین موبایل قاپی و شناسایی متهم از سوی دهها مالباخته بازپرس خواستار انتشار تصویر وی شد تا طعمه هایش به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در اتوبان شهید صدر ( مشیر شرق به غرب ) - ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند .
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


کدخبر: 99419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟