گروه های جهادی محور تحول آفرینی در دولت آینده است/قانون را طوری باید اصلاح کنیم که همه مردم بتوانند در گروه های جهادی فعالیت نمایند

به گزارش رکنا ، در ابتدای مراسم دکتر زاکانی به صحبت های دبیران مجامع اقتصادی با محوریت اصلاح قانون بسیج سازندگی با موضوعیت گروه های جهادی توجه ویژه ای نمودند و هم اندیشی صورت گرفت.

در ادامه دکتر زاکانی با اشاره به افتخار حضور خود در جمع جهادگران کشور گفت: جهاد مستمر در گروه های جهادی همیشه بوده است. و در این جهاد مستمر باید همیشه تدبیر جدیدی را اتخاذ کرد.

وی گفت: ما سرشاخه ای داریم به اسم بسیج و بسیجی که در موضوعات مختلف فرهنگ سازی کرده است؛ و در همه میدان های انقلاب حاضر بوده است؛ آنچه بر پایه اعتقاد و عقیده است بسیج توانسته احیایش کند. ازینرو بسیج آن لوکوموتیو و سازمانی است که به همه بسیجیان جهت و فرهنگ بسیجی را در جامعه انتشار می دهد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: حضرت آقا در سال 81 یا 82 در اصفهان فرمودند: بسیج باید متکفل حرکت دادن بدنه فعال جامعه باشد، و نباید محدود فقط به افراد و ساختار بسیج شود.

زاکانی تصریح کرد: باید مسیری را در قانون قرار دهیم که همه افراد با اقبال با آن کار کنند.

وی افزود: قانون باید طوری باشد که همه به بسیج پناه بیاورند و تلاش کنند به بسیج برسند زیرا همه اشخاص، مدیران و افراد مسئول به طبع نیاز و رفتارشان یک روزی می روند، اما بسیج همیشه ماندگار می ماند.

دکتر علیرضا زاکانی نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز پژوهش های مجلس عنوان کرد: الزام اینکه بسیج؛ هر روز خود را توانمند کند بحث مهمی است و طی سال های متمادی در همه عرصه ها خود را تقویت کرده است.

وی گفت: زمانی که اقبال ایجاد شود، انگیزه هم برای اجرا پیدا می شود، و در این جهت گروه های جهادی و مردم از جان مایه می گذارند و خدمت جهادی می کنند.

زاکانی افزود: گروه های جهادی در جنبه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و غیره در کشور و بین مردم٬ نقش معرفت بخشی و بصیرت بخشی را دارند و در جامعه پیام ولی امر مسلمین جهان را تبیین می کنند.

زاکانی اشاره کرد: همیشه بصیرت افزایی یک عمل سیاسی در گروه های جهادی بوده است.

وی گفت: این قانون بودنش ضرورت دارد و حتما باید امکانات و پشتیبانی را برای گروه های جهادی فراهم کرد٬ تا اقبال جهادی برای همه فراهم گردد و مانعی برای فعالیت جهادگران و دیگران وجود نداشته باشد.

دکتر زاکانی اشاره داشت: کارگروهی متشکل از جهادگران و افراد صاحب نظر در مرکز پژوهش های مجلس تشکیل می گردد تا بتوانیم قانونی جامع در همه ابعاد داشته باشیم که همه جهادگران و دستگاه های اجرایی برای جهاد موثر و زمینه سازی در تمام عرصه ها فعالیت داشته باشند.

ایشان افزود: اداره کشور با مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی محقق می شود. و کشور  با کمک گروه های جهادی و جریان جهادی در تمام ابعاد تقویت می گردد؛ و مدیران جهادی وقتی پا به میدان می گذارند باید جهش کار خود را در کار جهادی ببیند.

زاکانی گفت: هر کاری که می کنیم باید در راه تقویت تفکر بسیجی باشد و حق هر کار غلطی را نداریم. و اگر از فرهنگ جهادی و بسیجی جدا شویم باید شاهد تحقیر جامعه اسلامی باشیم.

نماینده استان قم در مجلس افزود: دولت آینده در هر سطحی باید نسبت خود با گروه های جهادی را مشخص کند و گروه های جهادی هم باید در ابتدا مطالبه گری را از دولت آینده داشته باشد. ازینرو گروه های جهادی هم برای کمک به دولت ها هیچ زمانی کوتاهی نکرده اند و نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: مدیران آینده باید با فرهنگ جهادی و با کمک گروه های جهادی و مردم در کف میدان تحول ایجاد کنند. ولی متاسفانه در برخی دولت ها اداره کشور با فرهنگ غربی و مسئولین غرب دوست اداره شده است و بسیاری از مشکلات را برای آحاد مردم بوجود آوردند که انشالله همه باید به کمک اصلاح اداره کشور بیاییم.

منبع : بسیج سازندگی

کدخبر: 703160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟