پدافند هوایی نسبت به گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته است

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ علیرضا صباحی فرد در  دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دیدار با امام جمعه تبریز، همواره یادآور خاطرات خوب و نقش موثر وی در ارتش جمهوری اسلامی ایران و مایه دلگرمی است.

فرمانده نیروی پدافند با تشریح اقدامات، دستاوردها و توانمندی‌های نیروی پدافند هوایی ارتش در صیانت از آسمان ایران اسلامی، هوایی اضافه کرد: اکنون ما در همه حوزه‌های پدافند هوایی اعم از کشف، رهگیری، درگیری، انهدام مسلح و مسلط به سامانه‌هایی هستیم که در منطقه حرف اول را می‌زند.

همچنین در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نیز با ابراز خرسندی از دیدار با فرماندهان ارشد نیروی پدافند هوایی و ارائه گزارش غرور آفرین توسط فرمانده متعهد و با اخلاص این نیرو خاطر نشان کرد:  مدافعان آسمان ایران اسلامی چشم و چراغ این ملت و مایه غرور و افتخار سایر نیروهای مسلح هستند. امروز نیروهای مسلح مایه غرور  بوده و در دل مردم جای دارند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که پدافند هوایی در دل مردم، محبوب و با عزت است، گفت: هر وقت صحبت از پدافند می‌شود همواره یاد شهید ستاری در دل‌ها زنده می شود که در عملیات والفجر ۸ خوش درخشید و  پدافند هوایی  در آن عملیات نقش مهمی را در کنار سایر رزمندگان ایفا کرد و  با ابتکار و درایت این شهید والامقام و همکاری خوبی که با شهید بابایی به عمل آمد، بیش از ۷۰ فروند از هواپیماهای بعثی ساقط شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوباشی، به نقش پدافند هوایی در عملیات غرورآفرین دستگیری ریگی و شکار هواپیماهای نفوذی دشمن اشاره کرد و آن‌ها را نماد بالندگی و اقتدار دانست.

وی در ادامه با ابراز رضایت و تشکر از فعالیت های شبانه روزی کارکنان و  فرماندهان نیروی پدافند هوایی و همچنین فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب در حراست و صیانت از آسمان امن ایران اسلامی به خصوص آسمان شمال غرب کشور افزود: استقرار منطقه پدافند هوایی شمالغرب در این آذربایجان شرقی و حضور فرمانده متعهد و پرتلاش آن، مایه افتخار و مباهات  است.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به حضور درخشان خانواده بزرگ ارتش در عرصه انتخابات تصریح کرد: حضور دلگرم کننده ارتش و خانواده های فهیم آن‌ها که همواره پیرو خط رهبر معظم انقلاب هستند باعث افتخار و مایه مباهات بود و باید این نعمت را باید قدر بدانیم.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه دشمنان قسم خورده این سرزمین از هر توطئه و نیرنگی برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات استفاده کردند، خاطر نشان کرد: مردم، با بصیرت، آگاهی و همت والا با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری با وجود تمامی کارشکنی ها و توطئه های دشمنان در انتخابات شرکت کردند و یک حماسه آفریدند. ما باید قدردان این حضور باشیم که برابر فرمایش مقام معظم رهبری برنده واقعی مردم هستند.

کدخبر: 702144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟