سخنرانی عضو محترم شورای نگهبان و هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در همایش سراسری

به گزارش رکنا، حضور مردم در انتخابات، حضوری قابل توجه، چشمگیر و جای تشکر دارد. چرا می گوییم چشمگیر؟ چون دشمنان این ملت حضور بیست درصدی و  فوقش حضور 30 درصدی را پیش بینی می کردند؛ با این هجمه شیطانی و هجمه رسانه ای انتظارداشتند مردم پای صندوق های رای نیایند. 48 درصد مردم آمدند، این حضور همانند حضور در رفراندوم است از جهت جایگاه اول انقلاب و فضای 42 سال بعد از انقلاب که بعضی ها با انگیزه در پی براندازی اند ومی خواهند این نظام سربلند نباشد. بنابراین این حضور باید تبیین شود. برخی ها هم مدام می گویند زیر 50 درصد . اگر زیر 50 درصد در شرایط عادی بود یک حرف است اما در شرایط این چنینی که احساس می شد نظام یک تنه در برابر کفر جهانی به صحنه آمده در این شرایط این حضور دماغ دشمن را به خاک مالید و به فضل خدا ناکامشان گذاشت. نکته دوم ما در این انتخابات 5 گروه داشتیم. گروه اول اکثریت عزیزانی که پای صندوق آمدند و خروجی رای ایشان، سیدی شجاع، سیدی مخلص، سیدی با انگیزه، به صحنه ریاست جمهوری آمد.

 جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی. این خروجی اش بود پس آمدند و کاندید ایشان هم رای آورد. حدود 18 میلیون. گروه دوم آمدند و کاندیدای آنها رای نیاورد حدود 7 میلیون، جای تشکر دارد از این کاندیداهایی که آمدند. نفس آمدنشان ستودنی است و جای تشکر دارد اما برخی کلماتی که در مناظرات گفته شد کلماتی زشت، حداقلش جای عذرخواهی از ملت دارد.  گروه سوم کسانی که آمدند رای باطل دادند. نزدیک 4 میلیون رای باطله بود این هم باید در دو بخش بگویم تشکر می کنیم از اینکه آمدید پای صندوق اما چرا رای باطل؟! این  فرصت سوزی است که البته بعضی ها از این رای باطل ضد نظام استفاده می کنند این تحریف واقعیت است . اینها نظام را قبول دارند. گروه چهارم کسانی که نیامدند و رای ندادند چون از کرونا می ترسیدند. حداقل 10 درصد از نیامدن ها، ریشه در این ویروس دارد که نمی شود آن را ندیده گرفت. مقداری به خاطر گرما بود. جاهایی هم دستگاه خراب بود. گرفتن رای به صورت دستی هم می گفتند ابلاغ نشده. گروه پنجم گروهی که نیامدند و واقعاّ معاندانه نیامدند. براندازانه نیامدند، چه خارج و چه داخل.

عضو محترم شورای نگهبان در سخنان خود عنوان نمودند که در رابطه با گروه اولی چه بخواهیم چه نخواهیم آنچه در این کشور اتفاق افتاد یک جریان انقلابی به صحنه آمد و جواب هم گرفت، منتهی من به این جریان انقلابی چند تا عرض دارم نکته اول این است که به مشکل اورژانسی مردم بپردازند این واقعیتی است که مردم دیدند که کسانی که مدعی بودند نتواستند مشکل اورژانسی آنها را حل کنند؛ مشکل اورژانسی مشکل گرانی های کمرشکن بوده و هست. بیکاری، مشکل مسکن و معیشت مردم اینها مشکل است که مدام مردم با آنها درگیر هستند،  نمی گویم مطالبه نادرست یا درست کنند، هر دولتی به غیر از ایشان هم سر کار بیاید امروز نمی تواند طرح بدهد فردا جواب بگیرد و لکن طرحی اورژانسی بدهید که مرحله به مرحله مردم ببینند اثر کرده است این نمی شود که یک پروژه بزرگ که می خواهند اجرا کنند می گویند این پروژه 3 سال طول می کشد یک ماه که طول می کشد می گویند ما تا اینجا پیش رفتیم، اطلاع رسانی کنند  و مردم هم ببینند. پس انتظار از دولت جدید و جریان جدید این است که به مشکلات اورژانسی بپردازد 2 – خدمت را در عمل نشان بدهند، نه تنها فقط حضرت آقای رئیسی؛ وزیران هم در عمل نشان بدهند خدمت کردنشان را. استانداران دولت آقای رئیسی نشان بدهند، به عمل کار برآید. به آمار دادن نیست.

 به سخنرانی و سخندانی نیست. به چه سبب مردم به آقای رئیسی رای دادند؟ به عملش بود که ایشان در قوه قضائیه نشان داد که قهرمان مبارزه با فساد است و در این عرصه ملاحظه کسی را ندارد. نکته سوم عرض کنم که هیات دولت در حقیقت هیات مدیره کشور است ، انتظار از آیت الله رئیسی این است که هیات مدیره و کابینه ای را انتخاب کند و مجموعه همکارانی که این یازده صفت را داشته باشند.  1 – متعهد باشند به دین، به این نظام اسلامی، به جمهوری اسلامی؛ کسی که به دین پایبند نیست نمی تواند در راس نظام جمهوری اسلامی باشد 2 – کار بلد باشد چه بسا متدین باشند، نماز شبشان ترک نشود اما کار بلد نیست؛ کسی که هم متعهد باشد و هم کاربلد باشد 3 – انقلابی باشد به تعبیری که مقام معظم رهبری فرمودند: مبانی انقلاب را قبول داشته باشند 4 – حزب مدارانه عمل نکند باند مدارانه عمل نکند    5 – خویش و قوم مدارانه عمل نکند 6 – ولایتمدار باشد نه ولایت شعار، واقعا در پی تحقق اوامر ولایت باشد 7 – فرهنگ او فرهنگ ما میتوانیم باشد ، فرهنگ ما   نمی توانیم در او نباشد 8 – برخوردش صادقانه باشد با مردم و به وعده هایی که داده به مردم وفا کند چه در سخنرانی ها چه در مناظرات 9 – اعتمادش به داخل باشد نه تمام اعتمادش به بیرون و اجانب؛ اقتصاد را شرطی نکند، اقتصاد را گره به مذاکرات ندهد 10 – به همه اجزای مدیریت توجه کند، مدیریت فقط به عهده وزیران نیست، استاندار ها، فرماندارها، مدیر کل ها آنها هم باید از جنس یک کابینه انقلابی باشند 11 – نکته بعدی مساله گزارش صادقانه به مردم است. در عهد نامه مالک اشتر است اگر دیدی مردم به شما بدگمان شدند گزارش بده، گزارش شفاف بده و صادقانه.

من به عزیزمان آیت الله رئیسی ضمن اینکه تبریک گفتم هشدار نمی دهم، خبر    می دهم که یک جریانی که نمی خواستند شما رای بیارید و هر چه تیر داشتند در کمان علیه شما گذاشتند این جریان از حالا گفته اند ما کنار می نشینیم و مطالبه گرایانه عمل می کنیم. بفرمایید مگر این چیز بدی هست، پاسخ من این است اگر این مطالبه گری ، مطالبه گری حق باشد مصداق امر به معروف و نهی از منکر است اما اگر مطالبه گری بهانه جویانه باشد و در پی پیدا کردن عیب باشد این مگس صفتی است. می طلبد سخنگویی قوی داشته باشید و در مقطع هایی مناسب کارهایی که انجام داده اید را بگوید . دو جور گزارش هست . یک گزارش که بگوید چنین و چنان می کنیم، وعده بدهد. یکی گزارشی که بگوید چنین و چنان انجام داده ایم. آن وعده اقتصادی که گفتیم این مقدار از آن پیشرفته ، آن وعده سیاست خارجی که گفتیم این مقدار از آن پیش رفته. این گزارش جلوی توطئه را می گیرد. گزارشی که واقع بینانه و صادقانه از اوضاع باشد .

نکته بعدی اینکه اینجا جای منم منم نیست، همان که مقام معظم رهبری فرمود کار کار خدا بود. خداوند دل ها را متوجه کرد. نکته دیگر این است که حامی ناصح باشیم. حالا که کاندیدای مقبول ما رای آورده است چنین احساس نکنیم کار تمام شده است. حامی ناصح باشیم کارهای خوبی که انجام می شود بارک الله و احسنت بگوییم، چه در فضای مجازی چه در فضای غیر مجازی تشویق کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 698835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟