برخی از متهمان پرونده فایل صوتی ظریف تفهیم اتهام و ممنوع الخروج شدند

به گزارش رکنا، اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروزخود درباره فایل صوتی ظریف به کجا انجامید؟ گفت: قبلا اشاره کردم پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده و افراد متعددی که مرتبط با پرونده بودند از آنها به عنوان مطلع تحقیق شد. برخی که در مظان اتهام بودند ممنوع الخروج شدند و برخی از افراد هم که در مظان اتهام بودند تفهیم اتهام شدند و قرار تامین برای آنها صادر شده و با قرارتامین آزادند.

وی افزود: تحقیقات توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال انجام است و به محض نتیجه، اطلاع رسانی را انجام خواهیم داد.

بازگشایی واحدهای دولتی و کارخانجات تعطیل شده توسط قوه قضائیه

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توسط برخی از کاندیداها در مناظرات گفته شد علت تعطیلی واحدهای دولتی که توسط قوه قضائیه بازگشایی شدند احکام قوه قضائیه بوده است، گفت: بارها گفته‌ایم به لحاظ وظیفه حاکمیتی و اجابت رهنمودهای مقام معظم رهبری حمایت از واحدهای تولیدی در دستور کار ما است و ادعایی که گفته شد خود واحدهای قضائی آن‌ها را تعطیل کردند درست نیست و ۱ درصد واحدها پرونده قضائی داشتند و در همین پرونده‌ها هم ما به سراغ تعطیلی نرفتیم بلکه مدعیانی داشتند و نظام بانکی علیه آن‌ها طرح دعوا کرده است و قوه قضائیه در مقام رسیدگی بانک‌های طلبکار وارد عمل شده است.

اسماعیلی ادامه داد: حدود ۹۹ درصد واحدهای تولیدی رأی قبلی قضائی نداشتند، قوه قضائیه ۲ هزار واحد تولیدی را راه اندازی کرد؛ در ایلام ۵۶ واحد، تهران ۵۲ واحد تولیدی با ۶ هزار و ۴۱۴ کارگر، در خراسان رضوی ۱۷۳ واحد، در فارس ۱۳۵ واحد، قزوین ۶۲ واحد و در گیلان ۷۸ واحد تولیدی راه اندازی شدند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به این واحدها گفت: سبلان پارچه اردبیل، شیر وارنا ورامین، آلومینیوم پارس ساوه، ایران ترانسفو، شرکت سیلندر امید فردا گیلان، کشتارگاه مرغ مانشت، کلوچه شاداب مهر از جمله این واحدها بودند.

وی ادامه داد: در سفر به استان فارس از برخی از واحدها بازدید شد و اینها واحدهایی هستند که از طریق بانک‌های طلبکار تعطیل شدند و ریاست قوه قضائیه دستور داد این واحدها بازرسی شدند.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به آخرین وضعیت پرونده عیسی شریفی ادامه داد: سازمان قضائی نیروهای مسلح اعلامیه رسمی داده است که حکم صادر شده و حکم در دیوان عالی کشور تأیید شده است اما من تعجب می‌کنم چرا برخی از افراد اظهار می‌کنند از این احکام بی خبر هستند!آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟