نشست کمیسیون مشترک برجام شنبه از سرگرفته می‌ شود

به گزارش رکنا، در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است، این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه‌های امورخارجه‌ ایران و گروه چهار به علاوه یک، برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران هم ریاست هیات ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت‌پذیر اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و تحقق تعهدات سایر طرف‌های این توافق بین المللی، به اجرای کامل تعهدات برجامی باز ‌می‌گردد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟