وال استریت ژورنال: لغو تحریم ها با هدف کاهش فشار علیه ایران انجام شد

دولت جو بایدن امروز برخی تحریم‌ ها علیه مقامات سابق ایران و شرکت های انرژی را لغو کرد.

به گزارش رکنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در تحلیل علت این اقدام دولت آمریکا نوشت: دولت بایدن تحریم های بیش از دوازده مقام سابق ایران و شرکت های انرژی را لغو کرد، اقدامی که در جریان متوقف شدن مذاکرات هسته ای صورت گرفت و به گفته مقامات آمریکایی، تعهد واشنگتن در زمینه کاهش فشار گسترده تر در صورت تغییر رفتار تهران است.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه تحریم ها علیه مقامات ارشد سابق شرکت ملی نفت ایران و چندین شرکت مربوط به حوزه حمل و نقل و تجارت و همچنین محصولات پتروشیمی را لغو کرد. با این حال، ایالات متحده همچنین تحریم های جدیدی را علیه گروهی از افراد و شرکت ها که به تأمین مالی نیروی قدس سپاه کمک می‌کردند، اعمال کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: در همین حال ، مذاکره کنندگان آمریکایی و ایرانی تلاش کرده اند تا شکاف های اساسی در گفتگوهای هسته ای و امنیتی در وین را برطرف کنند.

در همین راستا، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: این اقدامات نشان دهنده تعهد ما برای لغو تحریم ها در صورت تغییر وضعیت یا رفتار توسط افراد تحریم شده است.

مقامات آمریکایی در حال آماده سازی برای از سرگیری دور ششم مذاکرات وین برای احیای برجام با ایران و گروهی از قدرت های بزرگ هستند. با توجه به اظهارات مقامات انتظار می رود مذاکرات آخر این هفته از سر گرفته شود.

مقامات آمریکایی و اروپایی گفته اند که اختلافات اساسی بین واشنگتن و تهران درباره اینکه چه کسی باید برای بازگرداندن توافق هسته ای اقدام کند ، همچنان ادامه دارد.

وال استریت ژورنال با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایران نوشت که غربی ها 18 ژوئن یعنی 28 خردادماه را به عنوان یک تاریخ هدف برای تکمیل کردن مذاکرات می دانند.

این روزنامه ادامه داد: مقامات آمریکایی گفته اند که به عنوان بخشی از توافق نامه بازگرداندن توافق سال 2015 ، آمادگی لازم را برای لغو بیشتر تحریم های انرژی در بخش های نفت ، پتروشیمی و حمل و نقل ایران دارند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟