قاضی زاده هاشمی: از زمان تاسیس دولت تا ٢٢بهمن کرونا را حل و فصل می‌کنیم

به گزارش رکنا،  سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که در صورت موفقیت در انتخابات برنامه دولت شما برای سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمان چیست، اظهار داشت: در حوزه سلامت برنامه‌های مفصلی داریم. از آنجا که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و هم عضو کمیسیون بهداشت مجلس و هم پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا بودم، مفصل ترین برنامه‌ام در این حوزه است.
وی با بیان اینکه طرح «مهر سلامت» را دارم، گفت: از زمان تاسیس دولت تا ٢٢بهمن قضیه کرونا در کشور را حل و فصل می کنیم. هم از نظر اجرا و رعایت پروتکل‌ها و هم از منظر واکسیناسیون.
این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یک برنامه جدی برای بازسازی ناوگان شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور داریم، شبکه های بهداشتی یک تکنولوژی فوق العاده بود اما متعلق به ۵٠ سال قبل است و در طی ۴٠ سال گذشته فرسوده شده و نیاز به بازسازی و بازطراحی مجدد دارد و فعال سازی شهرها دارد.
وی افزود: لذا مراقبت سلامت را در شهرها توسعه می دهیم و بر این مبنا هزینه های بهداشتی و درمانی جامعه به شدت کاهش پیدا می کند و ما برنامه خاصی داریم.
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: به اصطلاح آن پرداخت از جیب که یک عددی نزدیک به ۴٠ درصد است طبق برنامه زمانبندی ما این عدد به یک رقم زیر ١۵ درصد می رسد. درباره افراد بالای ٧٠ سال نیز صفر می شود. در این نظام مراقبت و خدمات بهداشتی و درمانی که از مراکز دولتی دریافت می کنند ما برای تمام بالای ٧٠ ساله ها، این را رایگان می کنیم. این برنامه جدی ما براساس منابع موجود است.
وی افزود: برخی از دوستان پیشنهاداتی که دارند ١٢٠ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد. برخی از پیشنهاداتی که می دهند و نمی گویند تامین مالی آن از کجاست ولی ما هم اکنون با همین منابعی که در حوزه ملی سلامت است با یک بازمهندسی و بازطراحی که می کنیم سعی می کنیم سالمندان ما که بیشترین استفاده از مراکز بستری و خدمات درمانی را دارند مجبور نباشند هزینه ای از جیب بپردازند. منبع : ایسنا آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟