زمان برگزاری انتخابات 3 ساعت و تعداد شعب رای‌گیری 10 درصد افزایش یافت

انتخابات 1400 / به گزارش رکنا : انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه دومین نشست معاونین عمرانی استانداران سراسر کشور که صبح امروز در استانداری تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونین عمرانی حجم بسیار زیادی از کارها در استانداری‌ها را بر دوش می‌کشند و با توجه به وظایف متعدد امور عمرانی در استانداری‌ها این نشست برگزار شد تا بتوانیم تبادل نظر و بررسی در حوزه عمرانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نظارت عالی توسط این حوزه بر مسایل شهری و روستایی باید در این جلسه مورد بحث قرار گیرد گفت: چالش‌هایی مانند حاشیه نشینی، آلودگی هوا، پسماند و حمل‌ونقل از جمله مسائلی است که در حوزه وظایف معاونان عمرانی تعریف شده و این جلسه می‌تواند فرصتی را برای بررسی این چالش‌ها ایجاد کند تا با ارایه پیشنهاداتی جهت اصلاح این موارد مطرح شوند.

استاندار تهران در خصوص برگزاری انتخابات شوراها افزود: معاونان عمرانی استانداری‌ها وظیفه مهمی در راستای اجرای این انتخابات داشته تا در مرحله بعد انتقال شهرداران و استقرار آنها انجام گیرد.

محسنی بندپی بیان کرد: باتوجه به قانون، شهرداران فعلی با انتخابات شوراها مستعفی محسوب می‌شوند و باید شوراهای جدید شهرداران را انتخاب کنند و به معاونت‌های عمرانی استانداری‌ها معرفی کرده و این امر دارای اهمیت بوده و هیأتی در اداره کل شهری بررسی صلاحیت این افراد را انجام می‌دهد و صلاحیت آنها را از جنبه‌های مختلف بررسی و تایید می‌کند.

وی ادامه داد: محور و قوه محرکه توسعه هر استان در حوزه معاونت‌های عمرانی تعریف می‌شود و این وظیفه باید تا پایان کار دولت برای توسعه شهرها ادامه یابد.

استاندار تهران در خصوص آمار نهایی تایید صلاحیت شدگان انتخابات شوراها خاطر نشان کرد: لیست داوطلبانی که در هیات‌های اجرایی و نظارت مورد تایید قرار گرفتند، توسط فرمانداران به شکل رسمی از امروز ابلاغ می‌شود تا از فردا تبلیغات شوراهای شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی آغاز شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در زمان تبلیغات داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس با نظارت استانداری انجام می‌شود، گفت: تا به امروز دولت و مردم در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همراهی خوبی داشته و از این طریق توانستیم پیک چهارم کرونا را پشت‌سر بگذاریم و به تدریج عبور کنیم و اکنون در وضعیت پایدار قرار گرفته‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: در انتخابات ۱۴۰۰ تعداد شعب اخذ رای ۱۰ درصد افزایش یافته و زمان برگزاری انتخابات نیز ۳ ساعت بیشتر شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟