دولت برای تصویب لوایح FATF همه تلاش‌های خود را کرد

به گزارش رکنا، محمود واعظی درباره ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه دولت درباره این لوایح اهتمام و جدیت لازم را نداشته، اضافه کرد: دولت برای تصویب این لوایح همه تلاش‌های خود را انجام داد. هفت عضو کابینه در جلسات مجمع حاضر شده و به سوالات اعضای مجمع پاسخ دادند.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها معاون حقوقی رییس جمهور ، وزیر اموراقتصادی و دارایی ، بانک مرکزی و وزیر خارجه حاضر می‌شدند و اگر برای دولت موضوع اهمیت نداشت اعضای کابینه در جلسات مجمع حاضر نمی‌شدند و به سوالات آنان چه حضوری و چه مکتوب پاسخ نمی‌دادند. حضور اعضای کابینه در جلسات مجمع برای تسهیل‌سازی در امر تصویب لوایح مرتبط با FATF بود.

رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: دولت اراده انجام این کار را داشت اما آنها این لوایح را به تحریم گره ‌زدند و الان هم تحریم را به FATF گره می‌زنند که به نظر من این کار درستی نیست و مانعی برای مردم، روابط اقتصادی خارجی و روابط بانکی است و برای کشور مشکل ایجاد می‌کند.

وی افزود: کسانی که این روزها این طور صحبت می‌کنند، فرافکنی می‌کنند. چون مردم می‌دانند همان کسانی که لوایح FATF را در معطل کردند، امروز می‌گویند راهش را بلدیم و دولت کم‌کاری کرده است. سوال من این است دولتی که از روز نخست به دنبال این موضوع بود چه کم‌کاری کرده است و چرا دولت برای مجلس و شورای نگهبان کم‌کاری نکرده است.

واعظی همچنین در پاسخ به این اظهارات نامزد انتخابات ریاست جمهوری اگر مجمع FATF را بدون حل اختلاف به شورای نگهبان برمی‌گرداند طبق قانون نظر شورای نگهبان که همان رد FATF است، اعمال می شد، گفت: وقتی دو لایحه از ۴ لایحه FATF در مجمع معطل مانده ما چه کار کنیم؟ می‌گویند کسی که خواب است را می‌توان بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده هر چه او را صدا کنی بیدار نمی‌شود.

وی افزود: نظر شورای نگهبان درباره این لوایح مشخص است و دولت هم همیشه خواستار تعیین تکلیف این لوایح بوده اما آنها لوایح را در مجمع معطل کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
منبع:ایرنا

کدخبر: 693742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟