تضعیف شورای نگهبان یا توهین به آن امری خطرناک برای کشور است

انتخابات1400 / به گزارش رکنا، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تشکر از دیدار ویدئوکنفرانسی نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت: امیدوارم در مقام عمل به این رهنمودهای راهگشا کوشا باشیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: ملت ما در آستانه یک آزمون بزرگ و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌ است. انتخابات ریاست جمهوری حساس‌ترین انتخابات کشورمان است که سکان‌داری کشور برای ۴ سال بلکه برای ۸ سال تعیین می‌شود. مردم ایران که در مراسم تاریخی تشییع سردار مقاومت، ثابت کردند که در ۴۰ سالگی انقلاب همچنان در طریق شهیدان پابرجا هستند، بار دیگر در عرصه سیاسی حماسه دیگری خواهند آفرید و با لبیک گویی به ندای خمینی زمان، قدم اول در گام دوم انقلاب را محکم‌تر برخواهند داشت.

نماینده تبریز گفت: متأسفانه، عده‌ای در داخل با انگیزه قدرت‌طلبی نغمه‌های مخالف‌خوانی رسانه‌ها و گروه‌های اپوزیسیون خارج نشین را تکرار می‌کنند. مردم بدانند که اینها دلسوز نیستند. امام امت بارها خطر دنیاخواهی را به سیاست‌مداران هشدار داده‌اند. عدم تمکین به نظامات قانونی از هیچ کس پذیرفته نیست.

وی در انتقاد از گفته یکی از داوطلبان عدم احراز صلاحیت شده مبنی بر اینکه “اگر رد بشوم، در انتخابات شرکت نمی‌کنم” گفت: این گفته به معنای عدم تمکین به نظامات قانونی است. بر اساس قانون اساسی، تشخیص صلاحیت‌ها با شورای نگهبان است. حق اعتراض و شکایت‌ هم در قانون دیده شده است اما تضعیف این نهاد روا نیست. امام امت بارها هشدار داده‌اند که تضعیف یا توهین به شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور است. انحرافات همیشه به تدریج ایجاد می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان در توصیه‌ای به نامزدهای احراز صلاحیت شده گفت: وعده‌هایی بدهید که امکان تحقق داشته باشد. با توجه به اینکه اخیرا در مورد یارانه‌ها وعده‌هایی داده می‌شود، باید به مردم بگویم که میزان یارانه‌ها دست هیچ کس نیست. با وحدت دولت و مجلس مشخص می‌شود. همه می‌دانند در صورت نظام یارانه‌ای، آشکار کردن یارانه‌های پنهان، اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، میزان یارانه‌ها بیش از ۱۰ برابر هم می‌شود اما عده‌ای فقط یک روی سکه را می‌بینند. همه حقیقت را با مردم در میان بگذارید و از وعده‌های پوپولیستی اجتناب کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 692387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟