برگزاری مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) در استان ها و شهرستان ها

به گزارش رکنا، نصرت الله لطفی در جلسه سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم های بزرگداشت احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی (ره) ، بزرگداشت یوم الله ۱۵ خرداد و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: بزرگداشت امام راحل را در قالب گفتمان تحول برگزار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تعطیلی مراسم‌های بزرگداشت امام امت در شهر تهران به معنای تعطیلی این مراسم در سایر استانها و شهرستانها نیست؛ کمااینکه سال گذشته هم مراسم‌های وسیعی در استانها و شهرستانها برگزار کردیم.

لطفی تاکید کرد: به حکم قانون مراسم بزرگداشت امام را برگزار می‌کنیم، همان طور که با همین حکم مراسم ۱۵ خرداد را برگزار خواهیم کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه های دستگاه متبوع اش برای گرامیداشت مراسم ۱۵ خرداد گفت: گرامیداشت پانزده خرداد بر مبنای کلام امامین انقلاب (امام خمینی و معظم رهبری) انجام خواهد شد. متأسفانه دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزاری بزرگداشت مراسم ۱۵ خرداد کوتاهی کرده اند. این کوتاهی در گذشته نیز از سوی برخی نمایندگان مجلس دنبال شد. برخی نمایندگان مجالس قبل با استناد به قوانین کشور برای ساماندهی تعطیلات کشور در صدد حذف تعطیلی ۱۵ خرداد و گفتمان بزرگترین شعار انقلاب اسلامی بودند، اما شورای هماهنگی نامه مفصلی نوشت و از به جریان افتادن چنین موضوعی در مجلس پیشگیری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برگزاری مراسم ۱۵ خرداد گفت: امام قیام ۱۵ خرداد را در ردیف قیام عاشورای حسینی می دانستند و تاکید داشتند مراسم های ۱۵ خرداد و ۱۹ دی فرازمانی و فرامکانی و در طول تاریخ باید گرامی داشته شود. امام فرمودند «من ۱۵ خرداد را برای همیشه تاریخ عزای عمومی اعلام می کنم این روز، روز زنده شدن اسلام و قرآن است.»

لطفی ابراز تاسف کرد: متاسفانه هر چه از سال‌های حیات امام دورتر شدیم بزرگداشت مراسم ۱۵ خرداد به حاشیه رانده شد. باید در این مسئله بازنگری شود تا همه دستگاه‌های مسئول به تکلیف دینی و انقلابی خود به درستی عمل کنند تا جبران مافات شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: به همین دلیل مراسم های چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم خرداد سال جاری را در سراسر کشور در بهترین حالت گرامی خواهیم داشت.

وی همچنین از برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای گرامیداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی سخن گفت و افزود: ستاد مراسم هفتم تیر به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که شش تا دوازده تیر ماه است اختصاصا یافته تا از جنایتهای آمریکا که نمونه آن انفجار هفتم تیر است به صورت گسترده‌تری پرده برداری کنیم.

لطفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتشار آمار حضور کمرنگ مردم در انتخابات برای نظام هشدار است. بر اساس نظرسنجی ها ۴۰ درصد شرکت نکردن مردم در انتخابات به دلیل نارضایتی از عملکرد برخی مسئولان است. بی تدبیری های غیر قابل قبول به وقوع پیوسته است نمونه آن قطعیهای مکرر چند روز گذشته برق یا افزایش قیمت هر کیلو شکر از ۸۷۰۰ به ۲۵ هزار تومان یا افزایش نابسامانی‌های قیمت نان و یا افزایش چندباره قیمت روغن است که همه و همه بر زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: دوقطبی سازی کاذب انتخابات نیز تاثیر منفی بسزایی در نارضایتی عمومی دارد. باید از تریبون چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم خرداد برای افشاگری و بیان حقایق به مردم استفاده کنیم. مردم باید بدانند با رفتن پای صندوق های رای و انتخاب یک رئیس جمهور جوان و انقلابی می توانند شرایط موجود را تغییر دهند و قهر کردن با صندوق های آراء کارساز نیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع:ایسنا

کدخبر: 690892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟