تعداد ردصلاحیت‌شدگان انتخابات1400 کمتر از 15 درصد در کشور است

انتخابات1400 /به گزارش رکنا، حسن محمدیاری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (۲۳)آیین نامه داخلی مجلس خطاب به هیأت رئیسه درباره نظارت بر انتخابات شوراها گفت: علیرغم نص صریح قانون، شاهدیم بخش اعظمی از کاندیداهایی که تأیید صلاحیت شده بودند مجدداً صلاحیتشان در حال بررسی است،که این موضوع خلاف قانون است.

نماینده مردم رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدامات هیأت نظارت شهرستان و استان جز در مورد تأیید صحت انتخابات نافی نظر هیأت مرکزی انتخابات نیست.

وی با اشاره به اصل (۹۸) و (۹۹) قانون اساسی درباره نظارت استصوابی عنوان کرد: این نظارت مختص به شورای نگهبان بوده و سایر مراجع نباید درباره آن نظر دهند.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده به جلسه صبح امروز با حمیدرضا کاظمی رئیس هیأت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بیان کرد: همکاران در این هیأت بر اساس قانون مباحث را دنبال می‌کنند و حتماً هرگونه رد صلاحیت باید بر اساس اسناد و مدارک دستگاه‌های ذیربط باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه با انتقاد از فضاسازی ایجاد شده درباره رد صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات شورای شهر ابراز داشت: صبح این موضوع را بررسی کردم و متوجه شدم نسبت تعداد ردصلاحیت‌شدگان به ثبت‌نام کنندگان کمتر از ۱۵ درصد در کل کشور است که البته یک مورد نیز نباید خلاف قانون باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
منبع:ایلنا

کدخبر: 690012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟