لاریجانی مورد حمایت اکثریت اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گیرد

انتخابات 1400 / عباس سلیمی‌نمین افزود : من در مجموع برخی از موضع‌گیری‌های آقای لاریجانی را نمی‌پسندم اما به هر حال فضای انتخابات است و او می‌خواهد یک تحرکی در جامعه ایجاد کند و می‌داند در صورت عدم تحرک مردم در انتخابات قادر نخواهد بود که رأی بیاورد؛ بنابراین آقای لاریجانی با اظهارات اخیرش سعی می‌کند فضای انتخابات را گرم کرده و قشر غیرسیاسی جامعه را متوجه انتخابات کند».

او ادامه داد: «به نظر من در بررسی جایگاه انتخاباتی آقای لاریجانی باید به برخورد اصولگرایان با او نیز توجه کرد؛ به این معنی که برخورد تند اصوگرایان با او می‌تواند کارش را تکمیل کند. اگر اصولگرایان با او برخورد تندی داشته باشند، می‌تواند در جامعه با ایجاد یک دوقطبی رأی‌آور باشد اما اگر اصولگرایان با لاریجانی برخوردی وزین داشته باشند، او نمی‌تواند سهم ویژه‌ای در انتخابات به دست آورد.

سلیمی‌نمین افزود : آقای لاریجانی با صحبت‌هایی که بعد از ثبت نامش انجام داد یا همین صحبت‌های اخیر در کلاب‌هاوس سعی کرد آرای خاکستری را متوجه خود کند و اتفاقا برای او پیش‌برنده خواهد بود اگر در این فضا اصولگرایان به تندی به او بتازند. »

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا آرای خاکستری راضی به حمایت از لاریجانی می‌شود یا نه، بیان کرد: «واقعیت این است که بخش غیرسیاسی جامعه یا به تعبیری آرای خاکستری تمایلی به حضور در انتخابات ندارد و به دلیل عملکرد اصلاح‌طلبان و دولت مورد حمایتشان در هشت سال اخیر نوعی سرخوردگی و یأس سیاسی به وجود آمده است. من تردید دارم آقای لاریجانی بتواند جامعه را از این یأس خارج کند».

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا لاریجانی توان دوقطبی‌سازی و تند کردن فضای انتخابات است یا خیر، اظهار کرد: «او یکسری کدهایی خواهد داد و سعی می‌کند در قالب آنها جامعه را به سمت خود بکشاند اما حتما مانند احمدی‌نژاد که برای رسیدن به هدف خود علیه منافع ملی طغیان می‌کرد، نیست. احمدی‌نژاد با طرح بحث‌هایی علیه نخبگان، آنها را وادار به واکنش می‌کرد و متعاقب واکنش نخبگان سیاسی ظرفیت جامعه نامتعادل می‌شد.

سلیمی‌نمین اظهار کرد : لاریجانی جامعه را ملتهب نمی‌کند زیرا نه می‌خواهد و نه می‌تواند علیه منافع کلان نظام اقدامی کند اما با دادن کدهایی به هر حال سعی می‌کند، جامعه را به سمت خود بکشاند. »آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع : تابناک

کدخبر: 689975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟