اصلاح‌طلبان بعد از جهانگیری گزینه قابل اجماع ندارند

به گزارش رکنا، مصطفی درایتی اظهار کرد : اگر داشته باشند که قطعا معرفی می‌کنند، اما اگر نداشته باشند، در انتخابات1400 گزینه‌ای نخواهند داشت».

وی با اشاره به تصمیمات و رویکرد نهاد اجماع‌ساز این جریان گفت: «بر اساس آنچه تا کنون گفته شده اصلاح‌طلبان بنای استفاده از گزینه نیابتی را ندارند و نشانه‌ای از تجدید نظر در این خصوص نیز دیده نمی‌شود. »

درایتی در پاسخ به اینکه آیا آقایان همتی و پزشکیان شانس این را دارند که گزینه اجماعی اصلاح‌طلبان باشند، گفت: «آقای همتی که تاکنون به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان خیلی مطرح نبوده است. آقای پزشکیان، اما شانس بیشتری دارد. با این حال باید توجه داشت که شاخص‌هایی غیر از تایید صلاحیت نیز مورد نظر است. مثلا زمینه رای‌آوری و توانایی که رئیس جمهور 1400 داشته باشد. به خصوص با در نظر گرفتن شرایط و مشکلات کشور لازم است نامزد معرفی شود که برای مردم آشنا بوده و توانایی‌های لازم را داشته باشد. توجه داشته باشید که تا برگزاری انتخابات زمانی نمانده و باید افرادی به عنوان نامزد مطرح شوند که در جامعه مطرح هستند».

وی ضمن منتفی دانستن احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی ، گفت: «بر اساس روند فعلی و تصمیمات شورای عالی اصلاح طلبان برداشت من این است که قرار نیست نیابتی ورود کنند، اما ممکن است که در این رابطه به نتیجه قطعی نرسند و تصمیم گیری درباره این مساله به عهده احزاب گذاشته شود. البته این راه آخری است که احتمالا برگزیده می‌شود. تلاش بر این است که جبهه اصلاحات یکدست باشد.»

درایتی گفت: «آقای جهانگیری می‌تواند گزینه اجماعی اصلاح‌طلبان باشد، اما اگر شایعات درست و تایید صلاحیت نشده باشد، باید گفت که گزینه دیگری در جبهه اصلاحات به اندازه او شانس اجماعی بودن را ندارد، به خصوص که تنوع بسیاری در این جریان وجود دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع : تابناک

کدخبر: 689972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟