کار اصلی زندان اصلاح و تربیت زندانیان است

به گزارش رکنا، به نقل از مرکزرسانه قوه قضاییه، سیدحشمت الله حیات الغیب در جلسه‌ای که با حضور صغری خدادادی مدیر ندامتگاه زنان و اعضای کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت  زندانهای استان تهران تشکیل شده بود، گفت: ارتقای کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در سایه کار جهادی امکان پذیر بوده و این امر مورد تأکید ریاست سازمان زندان‌هاست که باید با جدیت سرلوحه تمام فعالیت‌ها باشد.

مدیر کل زندان‌های استان تهران تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در خصوص ارتقای امر بهداشت و درمان مددجویان ندامتگاه زنان گفت: کار اصلاحی و تربیتی در زندان، مصداق کار خیر و حسنه ماندگار است که آثار ارزشمندی داشته، خداوند را شاکر هستیم که این توفیق نصیب همه ما شده، باید با دلسوزی، خالصانه و برای رضای خداوند در راستای تحقق اهداف متعالی سازمانی و بازگشت سالم مددجویان به جامعه تلاش کنیم.

حیات الغیب با تأکید بر سیاست‌های رئیس سازمان در خصوص اجرای دقیق طرح طبقه بندی زندانیان و تفکیک متهمین از محکومین اظهار کرد: کار اصلی ما اصلاح و تربیت زندانیان است و این مسئولیت خطیر ایجاب می‌کند با استفاده از ابزار متنوع و خلاقانه و نیز استفاده از روش های نوین علمی، آموزشی، تربیتی و برنامه ریزی مدون خدمت کنیم.

مدیر کل زندانهای استان تهران افزود: نگاه قضات همواره بر مساعدت به زنان متهم یا محکوم استوار است، زیرا اغلب آنان شرایط اجتماعی و خانوادگی مناسب نداشته، تحت تأثیر فرد دیگر مرتکب جرم شده‌اند و بیش از متهمین مرد، نیازمند کمک هستند.

حیات الغیب با تأکید بر لزوم ارائه خدمات بیشتر به مادران گفت: خوشبختانه تحولات عمرانی، بهداشتی، رفاهی و آموزشی عظیمی در زندان‌های استان به ویژه ندامتگاه زنان روی داده که نتیجه آن ارتقای خدمات و حفظ حقوق شهروندی این قشر آسیب‌پذیر بوده است.

حیات الغیب خاطرنشان کرد: بیشترین فعالیت در عرصه نوسازی و زیباسازی زندان‌های استان در این ندامتگاه طی دو سال اخیر اتفاق افتاده است و با تلاش کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت، مدیر و کارکنان ندامتگاه زنان، تا حد ممکن مشکلات این مرکز در تمام بخش‌ها حل شده، روند خدمات به صورت مستمر ادامه دارد.

وی همچنین گفت: با نوسازی و تجهیز تمام اماکن و گسترش خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، رفاهی، مددکاری و دیگر نیازهای زندانیان زن ، تلاش شده تا آسیب‌های فضای محدود زندان به حداقل ممکن برسد.

براساس این گزارش، در این جلسه که علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت، مهدی محمدی معاون اداری مالی و اعضای کارگروه حضور داشتند، نتایج بازدید تخصصی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته، مقرر شد دستورات مدیر کل و مصوبات کارگروه در خصوص مشکلات حداقلی که هنوز وجود دارد، طی مدت مقرر اجرا و نتیجه آن اعلام شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟