شخصی رئیس جمهور شود که ظرفیت‌های کشور را می‌شناسد

به گزارش رکنا، احمدعلیرضا بیگی درباره احتمال حضور روسای قوای قضاییه و مقننه در این دوره از انتخابات1400 و شرایط این دوره از نامزدها باتوجه به مصوبه اخیر شورای نگهبان گفت: برای مردم آن شاخصه‌های مقام معظم رهبری که ۲۹ بهمن سال گذشته در دیدار با مردم آذربایجان برای نامزدهای ریاست جمهوری بیان کردند و آنچه‌ که امسال اردیبهشت ماه فرمودند بهترین معیار می‌تواند باشد.

این عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور خاطر نشان کرد: مردم هم می‌توانند باتوجه به شاخصه‌های که مقام معظم رهبری فرمودند شخصی را انتخاب کنند که بتواند کشور را به نحوی اداره کند که سرنوشت خوبی را رقم بزند.

وی ادامه داد: این‌که روسای قوا می‌خواهند در این رقابت شرکت کنند بسیار خوب است، یعنی آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند در خصوص مشخصات کسانی که باید در رقابت ریاست جمهوری شرکت کنند مانند سابقه اجرایی و این که متناسب با ظرفیت‌های کشور عمل کنند بهترین انتخاب می‌تواند صورت گیرد.

علیرضا بیگی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما فرصت آزمون و خطا نداریم، کسانی در این عرصه حضور پیدا کنند که نسبت به ظرفیت‌های کشور آشنا باشند و گذشته از این موارد روحیه عدالت‌خواهانه و ظلم ستیز داشته باشند، به ظرفیت‌های داخلی کشور اتکا کنند، دین مداری را سرلوحه خودشان قرار دهد و دارای پایگاه رأی توده‌ای و مردم باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نامزدهای انتخابات باید باتوجه به ظرفیت‌های کشور برنامه قابل اجرا داشته باشند و این مورد از بهترین شاخصه‌های است که مقام معظم رهبری فرمودند که به عقیده من می‌تواند بهترین معیاری برای ملت ایران در انتخابات پیش رو باشد .

وی ادامه داد:سران قوا حتما به ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و قابلیت‌های کشور واقف هستند و به خوبی می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.

علیرضا بیگی با اشاره به مصوبه اخیر شورای نگهبان در خصوص کاندیدای ریاست جمهوری گفت: من از طراحان این طرح بوده‌ام و معتقد هستم باید به نحوی اقدام کنیم که انتخاب در طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، این مصوبه نمی‌تواند در تعارض با قانون اساسی باشد.

وی ادامه داد: اساساً شورای نگهبان اگر تعارضی تشخیص دهد آن را تائید نمی‌کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:در حال حاضر هم تائید طرح اصلاح قانون انتخابات1400 یک حرکت رو به جلو در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که انتخابات در بخش‌های مختلف باید طراز انقلاب اسلامی باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: ایلنا

کدخبر: 687451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟