علی مطهری: شورای نگهبان در انتخابات 1400 کاسه داغ تر از آش نشود / حجاب اسلامی اجباری نیست + فیلم
حجم ویدیو: 4.28M | مدت زمان ویدیو: 00:00:34

علی مطهری ، نماینده ادوار مجلس امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش رکنا، علی مطهری، نایب رئیس پیشن مجلس امروز در وزارت کشور حاضر شد و در انتخابات 1400 ثبت نام کرد.

مطهری در نشست خبری پس از ثبت نام گفت: من امیدوارم رد صلاحیت نشوم، اما اگر دوستان شورای نگهبان اصرار دارند بنده را رد صلاحیت کنند، ما باید تابع قانون باشیم، چون کار دیگری از دستمان برنمی‌آید و باید در خانه بنشینیم.

وی افزود: نقدها را نباید عدم التزامی به نظام تلقی کنیم، بنابراین اگر کسی در جایی نظری مخالف نظر رسمی نظام یا حتی رهبری داشته باشد، این به معنای عدم التزامی به نظام نیست و مقام رهبری نیز چند بار گفته اند که ممکن است کسی نظری مخالف نظر من داشته باشد و او باید بتواند حرفش را بزند.

مطهری تاکید کرد: اگر مبنا قانون اساسی است، شورای نگهبان باید به همین روش عمل کند و کاسه داغ تر از آش نشود.

مطهری: اصلاح طلبان توجهی به من نداشتند

نایب رئیس پیشین مجلس گفت: میزان مشارکت مردم در این انتخابات پیام مهمی برای دنیا و پیام رسایی برای غربی‌ها، کشورهای همسایه، چین و روسیه دارد و در رفع تحریم‌ها و احیای برجام قطعا موثر خواهد بود و در بهبود زندگی مردم اثرگذار است.

وی تصریح کرد: افراد فکر نکنند شرکت و عدم شرکت ما در انتخابات فرقی نمی‌کند و فایده ای نخواهد داشت و کاری اصلاح نخواهد شد. ممکن است به همه مطالبات خودمان نرسیم ولی می‌توانیم به ۸۰ درصد آرزوهای خودمان برسیم.

این نامزد انتخابات 1400 در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نفع کاندیدای نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان کناره‌گیری می‌کنید؟ تاکید کرد: من به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم به من توجهی نداشتند.

شاید به نفع دیگری کنار بروم

مطهری تصریح کرد: می توانیم با حضور در انتخابات به ۷۰ تا ۸۰ درصد آرزوهای خود برسیم و امیدوارم مشارکت فعالی از طرف مردم داشته باشیم مردم ما مردمی هستند که هر وقت احساس کنند انقلاب اسلامی نیازمند کمک و حضور آنها است وارد می شوند

وی در ادامه اظهار داشت: کسی که رای بهتری دارد دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود تا فردی از طرف مقابل پیروز نشود، اما فعلا تصمیمی برای کنار رفتن به نفع کسی ندارم و تا آخر هم خواهم بود. اینکه در آینده و درآ ستانه روز انتخابات چگونه بشود ،بستگی به رای کاندیداها دارد و کسی که رای بیشتری دارد دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود.

زنان از روی اعتقاد حجاب را رعایت می کنند

مطهری درباره اینکه چه برنامه هایی برای آزادی بیان، رفع مشکلات زنان و حقوق زنان مانند دوچرخه سواری دارد گفت: مساله آزادی بیان از آرمان‌های انقلاب بوده است. عدالت اجتماعی و اعتلای فرهنگی جزوه شعارها و آرمان های انقلاب بوده است این به بعد از قسمتها واقعاً کوتاهی کرده‌ایم و آسیب هایی داریم که باید برطرف شود.

وی افزود: مشکل اساسی در حوزه ورزش و حضور آنان در استادیوم ها جز شنا نداریم. به هر حال بی جهت ما موضوع را طولانی کردیم هیچ مرجع تقلیدی نمی تواند بگوید دوچرخه سواری بانوان ممنوع است کسی که پوشش خود را رعایت می‌کنند ممنوعیتی برای انجام این کار نباید داشته باشند و بی‌جهت مسائل زنان را بزرگ نکنیم. حجاب و پوشش اسلامی هم اجباری نیست و مردم از روی انتخاب و با اعتقاد رعایت می کنند. عده ای هستند که به طور نسبی رعایت می‌کنند و ممکن است پوشش کامل نداشته باشند و نباید به این مسائل دامن زد.

مطهری درباره حضور علی لاریجانی یکی از نزدیکان وی در انتخابات گفت:  حدود ۲۰ روز است چه حضوری و چه تلفنی با ایشان صحبت نکردم و واقعا اطلاع ندارم که می خواهد بیاید یا نه.

وی ادامه داد: علی لاریجانی آدم سیاسی است و مانند همه سیاسیون پیچیده است اگر هم بیاید مانند بقیه کاندیدا ها است من حتی بدون اطلاع ایشان وارد صحنه انتخابات شدم پس و ورود یا عدم ورود ایشان هیچ تأثیری در شرکت من نخواهد داشت.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا باهم  قهر هستید گفت: نه به خاطر ماه رمضان و مسائل کرونا دیدار و صحبتی نداشته ایم و از ستاد انتخابات که برگردم خدمت ایشان می‌رسم و عید را تبریک می‌گویم.

مطهری درباره کابینه خود در صورت رییس جمهور شدن، گفت: به طور کلی معتقدم کابینه باید افراد متخصص با تجربه را در بر بگیرد چه اصولگرا چه اصلاح طلب چه آقا چه خانم چه شیعه و چه سنی. باید اصلح را انتخاب کنیم و همه در قدرت باشند اینکه گروهی روی کار می‌آید و همه گروه های مقابل را بیرون می ریزد بیشتر در کشور ما رایج بوده است اما من چنین عمل می کنم.

معاون اولم از بین کاندیداهای انتخابات است

وی افزود: برای معاون اولی در ذهن من برخی از این افرادی است که امروز کاندیدای ریاست جمهوری هستند، برای وزارتخانه ها هم همینطور که گفتن اسم آن ها جالب نیست.

مطهری با بیان اینکه معتقد به دولت ائتلافی هستم، ادامه داد: هیچ تعصب گروهی ندارم. نمی‌توان قول داد  سه وزیر اهل سنت می گذارم یا هشت وزیر زن. ادعای این چنینی ندارم و این درست نیست اما باید ببینیم برای پست چه کسانی صالح هستند و از بین آنا که اصلح هست را انتخاب کنیم ممکن است و آن فرد اصلح اهل سنت باشد یا اینکه زن باشد.

وی اضافه کرد:  انتخاب زن پیام ویژه ای دارد زن را انتخاب می کنیم  و اگر دو شیعه و سنی امتیاز مساوی داشتند و فرصت برای هر دو وجود دارد و هر دو برابر باشند در اینجا اهل سنت را انتخاب می کنیم که این پیام خوبی برای دنیای اسلام و اتهاماتی که به ما می‌زدند دارد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟