بایدن پا جای پای ترامپ گذاشت/ حبس ده‌ها هزار کودک پناه‌جو

به گزارش رکنا،دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی که ادامه سیاست «دونالد ترامپ» محسوب می‌شود ده‌ها هزار نفر از کودکان خانواده‌های پناه‌جو را در حدود ۲۰۰ مرکز حبس کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده این مراکز در بیش از ۲۰ ایالت آمریکا وجود دارند و در ۵ مورد از آنها بیش از ۱۰۰۰ کودک حبس شده‌اند.

داده‌های محرمانه آسوشیتدپرس نشان می‌دهند تعداد کودکان مهاجر حبس‌شده توسط دولت طی دو ماه گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.

در یکی از مراکز واقع در پایگاه «فورت بلیس» در ایالت «تگزاس» بیش از ۴۵۰۰ کودک نگهداری می‌شوند. وکلا و متخصصان سلامت روان می‌گویند برخی از این مراکز ایمن هستند، اما برخی دیگر برای ایمنی و سلامت کودکان خطر دارند.

این سیاست در ادامه رویه‌های دولت ترامپ است که در دوران حضور ۴ ساله‌اش در کاخ سفید با اجرای سخت‌گیرانه سیاست‌های مهاجرتی باعث جدایی هزاران کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا شد.

شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز» ماه پیش گزارش داده بود تعداد کودکان مهاجر که در بازداشت آمریکا به سر می‌برند، از ۱۵ هزار نفر فراتر رفته است.

بررسی سوابق از سوی این رسانه نشان داد دولت آمریکا ۱۵ هزار و ۵۰۰ خردسال مهاجر بدون همراه (سرپرست) را در بازداشت خود دارد که بیش از پنج هزار نفر از آن‌ها در حال حاضر در مراکز نگهداری با سازه‌های چادری که از سوی گمرگ و حفاظت مرزی (CBP) آمریکا اداره می‌شوند و سایر مراکز در مرز آمریکا و مکزیک نگهداری می‌شوند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، «مارک وبر» سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در گفت‌وگو با این شبکه تایید کرد که این وزارتخانه حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ خردسال بدون سرپرست را در مراکز اضطراری و پناه‌گاه‌های دارای مجوز از سوی ایالت‌ها اسکان داده است.

بنا بر اعلام این رسانه خبری، خردسالان مهاجر بدون سرپرست ۱۳۶ ساعت را به طور میانگین در بازداشت گمرک و حفاظت مرزی به سر می‌برند که از محدودیت زمانی قانونی ۷۲ ساعته بیشتر است.

سی‌بی‌اس گزارش داد مقامات مرزی روزانه با بیش از ۵۰۰ خردسال بدون سرپرست در ۲۱ روز گذشته مواجه شده‌اند و انتظار می‌رود تعداد خردسالانی که در ماه فوریه بازداشت شدند از نه هزار و ۴۰۰ نفر فراتر رود.

این گزارش در حالی منتشر شده که دولت بایدن به دلیل عملکردش در قبال خیل عظیم مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک با انتقاد روبروست. جمهوری‌خواهان افزایش مهاجران را تغییر سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه دولت ترامپ از سوی بایدن عنوان می‌کنند.

در همین حال، مدافعان پناهندگان و روزنامه‌نگاران خواستار شفافیت بیشتر درباره مراکز نگهداری از کودکان مهاجر هستند. تاکنون از داخل این ساختمان‌ها که هزاران کودک در آن‌ها نگهداری می‌شوند، تصویری در دولت بایدن بیرون نیامده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود.

علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد نیروهای مرزبانی آمریکا در ماه فوریه نزدیک به یکصد هزار مهاجر را در مرز مکزیک و آمریکا بازداشت کردند. رویترز افزود این رقم بالاترین رقم بازداشت مهاجران در ماه فوریه از سال ۲۰۰۶ به این سو به شمار می‌رود.

این رسانه انگلیسی نوشته این ارقام که قبلاً گزارش نشده‌اند نشان‌دهنده موج گسترده ورود مهاجران به مرز جنوب غربی آمریکا در شرایطی است که انتظار می‌رود بایدن برخی از سیاست‌های سخت‌گیرانه ترامپ علیه مهاجران را کنار بگذارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟